۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82411289
T T
۰ نفر
تخليه و بارگيري 10 ميليون تن غله از بندر امام خميني (ره)

بندر ماهشهر - ايرنا - معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان گفت:طي10 ماهه سال جاري بيش از 10 ميليون تن انواع غله در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) تخليه و بارگيري شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان، ابوطالب گرايلو در خصوص اين خبر گفت:طي10 ماه سال جاري بيش از 10 ميليون تن انواع غلات در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني (ره) تخليه و بارگيري شد.
وي با بيان رشد چهار درصدي تخليه اين گروه كالايي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اظهار داشت:اين ميزان كالا با 158 فروند كشتي پهن پيكر حمل شده كه با هماهنگي و نظارت كامل كارشناسان اين اداره كل و مشاركت نيروهاي عملياتي بخش خصوصي در حداقل زمان ممكن تخليه شد.
معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي خوزستان با بيان آمادگي و توان بالاي عملياتي اين مجتمع بزرگ بندري، گفت:با مديريت صحيح نيروهاي عملياتي و استفاده از به كارگيري كامل توان تجهيزاتي، يك ميليون و 423 هزار تن غله در ديماه سال جاري در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) تخليه شده و همچنين تخليه همزمان هشت فروند كشتي حامل غلات ركوردي بيش از 69 هزار تن در يك روز كاري به ثبت رسيد.
گرايلو با اشاره به نزديكي اين مجتمع بزرگ بندري به شهرهاي بزرگ كشور و مراكز مصرف و دسترسي به راه هاي مواصلاتي مناسب، ادامه داد:اين مزيت موجب شده حدود 50 درصد از حجم تخليه و بارگيري كالاها در اين مجتمع بزرگ بندري، مختص به غلات باشد كه به اين ترتيب نقش مهم و اساسي منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) را در تخليه و توزيع كالاهاي اساسي كشــــــور برجسته مي كند.
بندر خليج فارس بخشي از منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي با كاربري عمدتاً نفتي و فرآورده هاي آن است كه دهانه ورودي آن به عرض مفيد 100 متر مي باشد و شناورهايي با ظرفيت حداكثر 12 هزار تن مي توانند در حوضچه آن تردد كنند.
اين بندر با اولويت جذب شركت هاي سرمايه گذار كه با هدف استفاده بيشتر از بازار سوخت رساني در منطقه و بهره گيري از امكان سوخت رساني، صادرات، ترانزيت و سوآپ فرآورده هاي نفتي و پتروشيمي به كشورهاي همسايه ايجاد شده و از سال 83 مورد استفاده قرارگرفته است.
بندر خليج فارس از 320هكتار وسعت و مخازني به ظرفيت 330 هزار متر مكعب بهره مند است كه 9 پست اسكله به طول بيش از 1200 متر به عمق متوسط 7.5 متر در آن مستقر است.
در پسكرانه اين بندر، زمين هايي به وسعت بيش از 40 هكتار به منظور ايجاد مخازني با حجم افزون بر يك ميليون و 500 هزار متر مكعب و احداث يك پالايشگاه كوچك در حال آماده سازي است.
7104/6125 خبرنگار:مسعود گادار ** انتشار دهنده: سيد بهادر حسيني
كانال خبري ايرنا خوزستان:irnaahvaz@
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به كانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپيونديد.