۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82416838
T T
۰ نفر

28 هزار پرونده شكايت از اصناف در خراسان رضوي

۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82416838
28 هزار پرونده شكايت از اصناف در خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- رئيس اتاق اصناف مشهد از تشكيل 28 هزار و 330 پرونده شكايت در اين اتاق از ابتداي امسال تاكنون در خراسان رضوي خبر داد و گفت: 414 هزار و 163 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي فعال در سطح استان در اين مدت انجام شده است.

محمود بنانژاد روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 489 مورد بازرسي مشترك با بازرسان اتحاديه ها نيز در اين مدت برگزار شده كه ارزش ريالي پرونده هاي رسيدگي شده 82 ميليارد ريال در سطح اصناف مشهد و در استان خراسان رضوي 375 ميليارد ريال است.
وي 21 شهرستان خراسان رضوي را در حوزه نظارت اتاق اصناف ذكر و بيان كرد: هم اينك هزار و 809 مورد شكايت كتبي و 9 هزار و 713 مورد شكايت شفاهي از سوي اتاق اصناف مشهد پيگيري و پس از بررسيها و صدور حكم 27 ميليارد ريال به مردم بازگردانده شده است.
رئيس اتاق اصناف مشهد در ادامه ادامه داد به برگزاري نمايشگاه بهاره از تاريخ 13 تا 20 اسفند آتي در نمايشگاه بين المللي اين شهر اشاره و بيان كرد: در اين چارچوب كالاهايي همچون آجيل، شيريني، شكلات و لباس با تكيه بر فروش كالاهاي داخلي به مردم ارائه مي شود.
وي هدف برگزاري اين نمايشگاه را حمايت از توليد داخلي توصيف و بيان كرد: سامانه پيامكي 124 و شماره تلفنهاي 3000134124 و 31730124 راههاي ارتباطي مردم با اتاق اصناف مشهد براي رسيدگي به شكايات است.
بنانژاد در ادامه به مشكلات طلافروشان مشهدي و اعتراض آنان نسبت به دريافت ماليات بر ارزش افزوده نيز اشاره و بيان كرد: از سال 1389 كه قانون ماليات بر ارزش افزوده اجرايي شد اشكالات بسيار زيادي بر آن وارد بود كه تلاشهايي براي تغييرات جدي آن صورت گرفته است.
وي افزود: طلا كالايي سرمايه اي است و اخذ 9 درصد ماليات از آن ظلم بزرگي در حق مصرف كننده است زيرا بايد اين ماليات از سود كالا اخذ شود.
رئيس اتاق اصناف مشهد در ادامه به رويداد مشهد 2017 اشاره و بيان كرد: از رويكردهاي ما براي اين رويداد زيباسازي شهر مشهد در حوزه اصناف است. از اين جهت معضلات مختلفي بر سطح شهر حاكم است كه برخي از آن به اصناف بازمي گردد لذا يكي از رويكردهاي اتخاذ شده موضوع ساماندهي مشاغال و آلاينده هاي كارگاهي است.
وي به راه اندازي شهركهاي صنفي در اطراف مشهد نيز اشاره و بيان كرد: تاكنون 17 شهرك صنفي در اطراف اين كلانشهر آماده بهره برداري شده است.
بنانژاد افزود: به دليل مشكلات زيادي كه در اطراف حرم مطهر رضوي وجود دارد تعداد نانواييهاي فعال اين منطقه از 75 واحد به 45 واحد رسيده است. دو هزار واحد نانوايي پروانه دار در سطح مشهد فعاليت دارند.
وي ادامه داد: بطور كلي 10 تا 15 درصد از واحدهاي صنفي ابتدا فعاليت خود را آغاز كرده و سپس براي مجوز اقدام مي كنند در حالي كه اين فعاليت تا زمان صدور پروانه غيرمجاز است.
رئيس اتاق اصناف مشهد به طرح شناسايي واحدهاي صنفي غيرمجاز اشاره و بيان كرد: براي برخورد با واحدهاي صنفي غيرمجاز از طرحهايي همچون افزايش قيمت برخي از خدمات مانند آب و برق استفاده مي شود تا آنها ملزم به اخذ پروانه شوند.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه بايد از ظرفيت گردشگران داخلي و خارجي به بهترين شكل ممكن استفاده شود گفت: بازار سوغات مشهد فرصتي مناسب است كه گردشگران با حضور در آن علاوه بر آشنايي با فرهنگ اين خطه، به رونق بازار نيز كمك كنند.
بنانژاد افزود: بر همين اساس طرحي با همكاري اتاق صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي و اداره كل ميراث فرهنگي با محوريت ساماندهي بازار سوغات مشهد تشكيل شده است.
105 اتحاديه با 120 هزار واحد صنفي در مشهد زيرپوشش اتاق اصناف قرار دارند.
220 هزار واحد صنفي نيز در سطح استان خراسان رضوي فعال هستند.
خبرنگار: توحيد آرش نيا** انتشاردهنده: حسين كريم زاده
7498/1858