۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82418143
T T
۰ نفر

استون: سیا كارگردان مناقشه اوكراین است

۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82418143
استون: سیا كارگردان مناقشه اوكراین است

مسكو -ایرنا - الیور استون كارگردان آمریكایی اعلام كرد: سیا صحنه گردان مناقشه مسلحانه در شرق اوكراین است و نقشه ها را در این منطقه طراحی كرده است.

به گزارش ایرنا، استون در گفت و گو با شبكه اول تلویزیون روسیه از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا خواست تا اسناد محرمانه در باره حوادث اوكراین را منتشر كند.
استون كه فیلم «اوكراین در آتش» را ساخته و برترین جایزه جشنواره ونیز در ایتالیا را نیز برده است، در این مصاحبه كه روز دوشنبه پخش شد، گفت: مساله اصلی این است كه مردم آمریكا از حقایق اوكراین خبری ندارند و اگر جای ترامپ بودم اطلاعات واقعی را منتشر می كردم.
كارگردان آمریكایی با بیان اینكه دولت كنونی اوكراین از همان آغاز مسئولیت خود بسیار عجیب رفتار می كرد، افزود: برای بسیاری در اوكراین، دولت غیرقانونی است زیرا به آن رای نداده اند.
وی گفت: آنها (دولتی ها) نماینده جناح راستگرای افراطی و به شدت آلوده به فساد مالی هستند و از خارج كنترل می شوند.
كارگردان آمریكایی گفت: در اوكراین دمكراسی نمی بینم و تمام قدرت در دست عده معدودی متمركز شده است. دولت این كشور از غرب كمك مالی می گیرد كه از دولت ها و بخش خصوصی تامین می شود.
ویلیام الیور استون كارگردان، نویسنده و تهیه كننده آمریكایی كه برای كارگردانی فیلم هایی در مورد جنگ ویتنام به شهرت جهانی رسید، تاكنون دو بار موفق به دریافت جایزه اسكار شده است.
مناطق شرق اوكراین از سال 2014 با سقوط حكومت ویكتور یانوكوویچ رئیس جمهوری وقت، شاهد حركت های جدایی طلبانه است. این كشور و غرب روسیه را عامل تشویق جدایی طلبی می دانند، ولی مسكو این ادعا را رد و اعلام كرده، براساس توافق های بین المللی طرفین باید به مذاكرات برای رسیدن به توافق ادامه دهند.
اروپام*391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا