۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82421483
T T
۰ نفر

موزه عبرت روز پنجشنبه در اردبیل گشایش می یابد

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82421483
موزه عبرت روز پنجشنبه در اردبیل گشایش می یابد

اردبیل - ایرنا - همزمان با ایام الله دهه فجر نمایشگاه ' موزه عبرت ' روز پنجشنبه با حضور مقام های استانی در محل سالن ورزشی فرمانداری اردبیل گشایش می یابد.

حسن پور ، مدیر اجرایی این نمایشگاه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه به مدت یك ماه برای بازدید شهروندان استان دایر خواهد بود.
ساعات بازدید از نمایشگاه موزه عبرت روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 تا 12 برای مدارس و دانش آموزان طبق برنامه زمان بندی شده و ساعات 14 تا 22 هر روز و نیز پنجشنبه و جمعه قبل از ظهر و بعد از ظهر برای بازدید عموم مردم انقلابی استان دایر می باشد.
وی بیان كرد: در این نمایشگاه گوشه هایی از اقدامات و شكنجه های دژخیمان رژیم پهلوی از جمله ماموران كمیته مشترك ضد خرابكاری ساواك رژیم شاه علیه مبارزان و زندانیان سیاسی در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.
به گفته وی ، ماموران رژیم پهلوی در شكنجه گاههای ویژه خود با 90 نوع شكنجه زندانیان سیاسی را مورد آزار و اذیت قرار می دادند و در این نمایشگاه گوشه هایی از آن بازسازی و در معرض بازدید مردم قرار می گیرد.
وی با اشاره اینكه بیان بازدید ساختمان قدیمی شكنجه زندانیان سیاسی رژیم پهلوی در تهران برای عموم مردم در كشور مقدور نیست اظهار كرد: به همین خاطر این نمایشگاهها در استان های مختلف برپا می شود تا مردم از جنایات و شكنجه های ماموران رژیم پهلوی با زندانیان سیاسی آگاه شوند.
مدیر موزه عبرت گفت: این نمایشگاه با پیشنهاد و همكاری اداره كل اطلاعات استان اردبیل برگزار می شود و در آن بخش هایی از سلول های شكنجه ساواك در تهران ، محل البسه زندانیان سیاسی ، اتاق های افسر نگهبان و پلاك های ساختمان و مجسمه های شخصیت های مختلف سیاسی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شود.
وی همچنین افزود: دراین نمایشگاه تعدادی از زندانیان سیاسی دوران رژیم پهلوی نیز حضور خواهند داشت تا بخشی ازجنایت و روند شكنجه عاملان ساواك را بازگو و خاطرات خود را از ساختمان شكنجه زندانیان سیاسی رژیم شاه در آن زمان برای بازدیدكنندگان بیان كنند.
خبرنگار: موسی زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016