۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴
کد خبر: 82422245
T T
۰ نفر
افشای حمله سایبری داعش به تارنمای سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس

لندن - ایرنا - نشریه خبری ایندیپندنت روز چهارشنبه فاش كرد كه شماری از تارنماهای سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) از سوی گروهی وابسته به داعش مورد حملات سایبری قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، ایندیپندنت نوشت: در جریان این حملات، تصاویری از خشونت های جنگ سوریه بر روی تارنماهای وابسته به سازمان خدمات بهداشتی انگلیس به معرض نمایش گذاشته شد.
این نشریه افزود: یك گروه مستقر در شمال آفریقا موسوم به «گروه تونسی فلاجا» كه مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است، اعلام كرد این اقدام را در واكنش به حملات غرب در خاورمیانه صورت داده است.
ایندیپندنت نوشت: این اولین باری است كه یك گروه وابسته به داعش موافق به حمله سایبری علیه سازمان خدمات درمانی انگلیس شده است.
این نشریه انگلیسی نوشت: پیش از این یك هكر افراطی موفق شده بود تا به یكی از تارنماهای وابسته به سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس حمله كند؛ با این حال كارشناسان امنیتی انگلیس می گویند كه حمله اخیر جدی تر بوده و راه را برای سایر حملات باز كرده است.
ایندیپندنت عنوان كرد كه به دلایل امنیتی قادر به ارائه اطلاعات بیشتری در خصوص حمله سایبری صورت گرفته نیست.
این نشریه انگلیسی افزود: گفته می شود كه اطلاعات بیماران نیز در جریان این حمله مورد هدف قرار گرفته، اما بررسی های اولیه نشان نمی دهد كه این اطلاعات مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
ایندیپندنت نوشت: پیش از این دولت انگلیس نسبت به احتمال حملات سایبری علیه تارنماهای سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس كه حاوی مجموعه اطلاعات بیماران این كشور است، هشدار داده بود.
این نشریه انگلیسی افزود: علاوه بر «گروه تونسی فلاجا»، گروه جهانی خلافت اسلامی و «تیم سیستم دی زد» نیز به گروه تروریستی داعش وابسته و عملیات مشابهی را در سطح جهان صورت داده اند.
ایندیپندنت نوشت: «گروه تونسی فلاجا» كه متعاقب حمله علیه نشریه فكاهی شارلی ابدو در پاریس فعال شده، طی 18 ماه گذشته حملات سایبری متعددی را در كشورهای مختلف جهان صورت داده است.
این نشریه انگلیسی افزود: این گروه تروریستی، نوامبر سال 2015 به تارنمای یك مدرسه یهودی در انگلیس حمله سایبری كرد و همزمان چهار بیمارستان در انگلیس نیز از حملات سایبری خبر دادند. این مساله نشان می دهد كه هكرها قادر به نفوذ به مرزهای انگلیس شده اند.
ایندیپندنت نوشت: یك سخنگوی سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس گفت: ما این مساله را با قید فوریت بررسی می كنیم و در همین رابطه شماری از حافظه های كامپیوتر را از مدار خارج كرده ایم. ما تمام تلاش خود را برای حفاظت از اطلاعات بیماران به عمل خواهیم آورد.
اروپام**5**ن**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی