۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴
کد خبر: 82422314
T T
۰ نفر
واكنش مصر و اردن به قانون شهرك سازی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی

تهران – ایرنا – وزیران خارجه اردن و مصر روز چهارشنبه در امان در واكنش به تصویب قانون مشروعیت بخشی به شهرك سازی صهیونیست ها، این اقدام رژیم اسرائیل را محكوم و بر محور بودن مساله فلسطین در بین كشورهای عربی تاكید كردند.‌

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در كنفرانس مطبوعاتی با «سامح الشكری» وزیر خارجه مصر گفت:‌ مساله فلسطین، اولویت اصلی ماست و هرگونه اقدام های یك جانبه كه شرایط كنونی و نیز تشكیل دو كشور مستقل را تهدید كند، محكوم می شود. شهرك سازی مانع بزرگی در راه تلاش هایی است كه برای تحقق صلح و ثبات در این منطقه انجام می گیرد و با دوستان مصری خود برای جلوگیری از ادامه این وضعیت همكاری می كنیم.
وی تاكید كرد: اردن از اقدام های یكجانبه از سوی اسرائیل كه شرایط موجود در سرزمین های اشغالی را تغییر دهد، مخالف است.
صفدی درباره بحران سوریه نیز گفت: اردن با همه تلاش های دیپلماتیكی كه برای دستیابی به حل سیاسی بحران سوریه در جریان است، همراه خواهد بود.
صفدی در پاسخ به درخواست مسكو برای عضویت دوباره سوریه در اتحادیه عرب گفت: ‌ درخواست عضویت دوباره دمشق در اتحادیه عرب، به تصمیم این اتحادیه بستگی دارد و ما متعهدیم كه به قطعنامه های پیشین این تشكل پایبند باشیم .
سامح شكری نیز بر محوریت مساله فلسطین به ویژه برای مصر و اردن تاكید كرد و گفت:برای احقاق حقوق مردم فلسطین و تشكیل دولت مستقل فلسطینی باید تلاش كرد.
خاورم**9363**1010
مترجم:‌محمد تدو**انتشار دهنده:حسن معظمی