۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۵۱
کد خبر: 82426542
T T
۰ نفر
كشف محموله گردوی قاچاق در سرخس؛ دستگیری قاچاقچیان در اسلامشهر

تهران- ایرنا- یك محموله قاچاق سازمان یافته مغز گردو بر پایه اطلاعات سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرك سرخس شناسایی و عوامل آن با همكاری پلیس آگاهی نیروی انتظامی در اسلامشهر دستگیر شدند.

به گزارش شنبه گمرك جمهوری اسلامی ایران، محموله ترانزیتی مغز گردو كه در یك مرحله از گمرك باشماق به منطقه ویژه اقتصادی سرخس ترانزیت شده بود، دوباره به استناد مجوز قرنطینه نباتی دایر بر عودت كالا به مبدا، برای ترانزیت و خروج از مرز مهران، از گمرك سرخس خارج می شود.
برپایه این گزارش، ماموران گمرك كه این محموله را رصد الكترونیكی می‌كردند به موضوع مشكوك می شوند و محموله را ردیابی می ‌كنند
صاحب كالا بر اساس نقشه از پیش طراحی شده، قصد تخلیه كالا در تهران را داشت كه با هوشیاری ماموران گمرك كشف شد.
موضوع برای اقدام لازم توسط گمرك سرخس به دفتر نظارت بر ترانزیت گمرك جمهوری اسلامی ایران منعكس شد و این دفتر، اطلاعات لازم درباره مشخصات محل، كامیون و راننده را از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی استخراج كرد و برای اقدام های قانونی و توقیف محموله در محل به پلیس آگاهی نیروی انتظامی ارجاع داد.
با اقدام نیروی انتظامی، متخلفان با هویت معلوم هنگام تخلیه كالا در شهرستان اسلامشهر دستگیر شدند.
در گزارش گمرك، به ارزش و حجم قاچاق كشف شده اشاره نشده است.
به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی سامانه جامع گمرگی را عامل اصلی كاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق كالا و رساندن آن به 15 میلیارد دلار عنوان كرد.
سامانه جامع گمركی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) پانزدهم مهرماه 1393 با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.
تبادل اطلاعات در چارچوب سامانه جامع گمركی موجب شفافیت و سلامت تجارت می شود و با همكاری سازمان های مرتبط، شرایط را برای افرادی كه تجارت قانونی و سالم می كنند، آسان تر و عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان تنگ تر می كند.
اقتصام ** 3065 **1961** تنظیم كننده: محمد ملك دار ** انتشاردهنده: مریم مسعود

اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
۰ نفر