۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82428352
T T
۰ نفر
بافت بیش از هشت هزار متر مربع فرش توسط مددجویان كمیته امداد اردبیل

اردبیل- ایرنا - معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال مدجویان زیر پوشش كمیته امداد این استان هشت هزار و 600 مترمربع فرش دستباف تولید كردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از كمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل ، جهانبخش نژادجواد افزود: كارشناسان ارزش مالی فرش‌ های بافته شده را بیش از 40 میلیارد و 300 میلیون ریال ارزیابی كردند.
وی با بیان اینكه توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی یكی از اولویت های كمیته امداد برای خوداتكایی خانواده ‌های تحت حمایت است، اظهار كرد: بسیاری از مددجویان دارای استعداد و توانایی‌‌ های نهفته ‌ای هستند كه با اندك سرمایه‌ ای می‌توانند صاحب شغل مناسب و پایدار شوند.
وی با اشاره به اینكه كمیته امداد با شناسایی و استعدادسنجی مددجویان دوره‌های آموزشی مختلفی را بر اساس علاقه و استعداد آنها برگزار می‌كند، بیان كرد: در این راستا 2 دوره آموزش قالی ‌بافی برای 80 نفر از مددجویان برگزار شد تا آنها پس از اخذ گواهی پایان دوره و دریافت تسهیلات اشتغال وارد بازار كار شوند.
معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد استان اردبیل با بیان اینكه هم اكنون 2 هزار و 109 طرح قالی بافی توسط مددجویان تحت حمایت در حال اجرا است، گفت: كمیته امداد برای احیای هنر فرش‌ بافی و قالی‌ بافی طرح‌ های موفقیت آمیزی را در سطح منطقه اجرا كرده است.
نژادجواد برگزاری كارگاه های بهبافی فرش و آموزش بافت طرح‌های جدید را از دیگر برنامه ‌های كمیته امداد در ارتقای سطح كیفی و كمی محصولات تولیدی مددجویان دانست و افزود: ناظران فنی نیز در بازدیدهای خود راهنمایی‌های فنی و تخصصی را به مجریان ارائه می ‌دهند تا مسیر توانمندی آنها هموارتر شود.
وی از اجرای طرح بینایی سنجی و بهداشت محیط كار برای همه قالی ‌بافان زیرپوشش این نهاد خبر داد و اظهار كرد: پس از بینایی سنجی ، پزشكان برای 210 نفر از فرش ‌بافان تحت حمایت عینك تجویز كردند كه كمیته امداد برای تهیه آن و ارائه سایر خدمات دارویی بیش از 210 میلیون ریال هزینه پرداخت كرده است.
وی گفت: بهداشت محیط و فضای كار قالی ‌بافان بررسی و ارزیابی می شود و كارشناسان مركز بهداشت به دما ، نور ، تجهیزات و ایمنی محیط كار فرش ‌بافان نظارت دارند تا آنها در مكانی استاندارد به كار خود ادامه دهند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6130/ 1257