۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82431605
T T
۰ نفر

احداث 2 ميليون و 700 هزار واحد مسكن توسط تعاوني ها

۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82431605
احداث 2 ميليون و 700 هزار واحد مسكن توسط تعاوني ها

بندرعباس - ايرنا - معاون تعاون وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي گفت : 2 ميليون و700 هزار واحد مسكن از ابتداي انتقلاب تا كنون توسط تعاوني ها ساخته و به صاحبان آنها تحويل شده است.

سيد حميد كلانتري چهارشنبه در حاشيه تحويل 84 واحد مسكن مهردر بندرعباس به صاحبان آنها اظهار داشت: يك ميليون مسكن مهر توسط تعاوني ها ساخته شده و تحويل صاحبان آنها شده و 450 هزار واحد مسكن مهر نيز با ميانگين پيشرفت فيزيكي 80 تا 85 درصد در حال ساخت است.
وي ادامه داد: 10 هزار و 800 تعاوني فعال در بخش مسكن وجود دارد كه به كار ساخت واحدهاي مسكوني براي اقشار متوسط و ضعيف جامعه مشغول هستند.
وي اضافه كرد: براساس دستور رئيس جمهوري واحدهاي مسكن مهر باقي مانده در كشور بايد تا پايان دولت يازدهم به متقاضيان تحويل شود و به همين منظور دستگاه هاي متولي در حال فعاليت مي باشند.
معاون تعاون وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي ابراز داشت: براساس بررسي ها، تعاوني بهترين راهكار براي خانه دار شدن قشر ضعيف و متوسط جامعه بوده كه با سرمايه هاي اندك مردم به مرور اقدام به احداث منازل مي شود.
كلانتري خاطرنشان كرد: البته به دلايل فرهنگي مشكل هايي در زمينه تعاون و كار گروهي در كشور وجود دارد كه بايد با آموزش آنها را مرتفع كرد.
وي اضافه كرد: اين موضوع در دستوركار وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي قرار دارد تا با آموزش هيات مديره از بروز اختلاف ها درون تعاوني ها جلوگيري شود.
به گفته معاون تعاون وزير تعاون ، كار و رفاه، طرحي به صورت آموزشي در استان فارس اجرا شده كه موجب كاهش شكايت ها و اختلاف هاي مربوط به بخش تعاون شده است.
كلانتري اظهار داشت: بر اساس اين طرح به هيات مديره تعاوني ها آموزش ارائه مي شود و همگرايي و هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي و تعاوني اجرايي مي شود.
احداث 27 هزار واحد مسكن مهر به تعاوني هاي مسكن مهر هرمزگان واگذار شده كه 20 هزار واحد را تكميل كرده و 7 هزار واحد ديگر با ميانگين پيشرفت 80 درصد را در دست ساخت دارند.
دراين مراسم 84 واحد مسكوني مهر به ارزش 6 ميلياردو 888ميليون تومان دركوي خليج فارس بندرعباس به اعضاي تعاوني واگذار شد.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشي ** انتشار دهنده : خليل تنيده