۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵
کد خبر: 82437671
T T
۰ نفر

جاجرمي ها در انتظار افتتاح پل كالشور

۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵
کد خبر: 82437671
جاجرمي ها در انتظار افتتاح پل كالشور

بجنورد- در مسير ايستگاه راه آهن جاجرم كه مسير پر ترددي براي وسايل نقليه سبك و سنگين است پلي وجود دارد كه سال هاست قرباني مي گيرد.

نويسنده : فاطمه معيني - اين پل به «پل مرگ» معروف است زيرا قبل از رسيدن به اين پل، پيچ موربي وجود دارد كه رانندگان ناگهان بعد از اتمام آن، با پلي كه عرض آن كم است مواجه مي شوند كه تاكنون ده ها خودرو به داخل رودخانه سقوط كرده و يا واژگون شده اند. اين محور ٌبا وجود اين كه روكش آسفالت دارد اما نامناسب است و به بهسازي و مرمت نياز دارد.
يكي از اساتيد دانشگاه جاجرم كه در اين مسير رفت و آمد زيادي دارد در اين باره مي گويد: جاده جاجرم به امير آباد يا راه آهن و يا از نگاهي ديگر شريان ارتباطي بين جاجرم و سبزوار كه به نوعي مسير دسترسي به كوير جاجرم نيز است و سالانه گردشگران داخلي و خارجي بسياري را به خود جذب مي كند در وضعيت نامطلوبي قرار دارد .«اخوان»مي افزايد: با توجه به افزايش حمل و نقل و روند رو به رشد توليد و استفاده زياد از وسايل نقليه طي ساليان اخير توجه به زير ساخت هاي مرتبط يك امر ضروري است.
وي اظهارمي دارد: با توجه به موقعيت جغرافيايي منطقه و ضرورت هاي ياد شده مسير جاجرم به اميرآباد از وضعيت نامطلوبي برخوردار است كه از جمله آن مي توان به وضعيت نامناسب آسفالت جاده و پل كالشور اشاره كرد كه وضعيتي ناايمن و غيراستاندارد دارد و ساخت پل جديد هم با روند كندي در حال اجراست.
وي ادامه مي دهد: ناامن بودن جاده از نظر عبور حيوانات از عرض جاده كه خود زمينه ساز حادثه هاي ناگواري است و رعايت نكردن استانداردهاي راهسازي در برخي از پيچ هاي اين جاده و عرض كم جاده با توجه عبور وسايل نقليه سنگين از ديگر معضلات اين مسير است.
«گرايلو» يكي از شهروندان نيز مي گويد: مسير ايستگاه جاجرم يكي از پر تردد ترين مسيرهاست كه هر سال سوانح و واژگوني ها و خسارات ناشي از تصادفات را در اين مسير شاهد هستيم و از جمله مشكلات اين مسير استاندارد نبودن آسفالت و كم عرض بودن آن است.
در همين ارتباط، امام جمعه جاجرم عنوان مي كند: از جمله پروژه هاي عمراني جاجرم، پروژه پل كالشور است كه اين موضوع پيش از اين نيز در مصاحبه با روزنامه «خراسان شمالي» نيز مطرح شده بود و تلاش هايي براي بهسازي و تكميل آن شده است اما همچنان شاهد به اتمام نرسيدن آن هستيم و از اين نظر گله منديم.
حجت الاسلام «موسوي» تصريح مي كند: مسير پل كالشور يكي از راه هاي پرتردد منطقه جاجرم به ايستگاه راه آهن و سبزوار محسوب مي شود كه همچنان معضلات خاص خود را دارد و علاوه بر ساخت پل نيازمند بهسازي نيز هست.
وي ابراز مي كند: از مسئولان شهرستاني و استاني انتظار داريم كه منطقه محروم جاجرم را بيش از اين مورد بي مهري قرار ندهند زيرا اين پروژه ساليان سال است كه معطل مانده است و قطعا روزي كه مردم شاهد افتتاح اين پل و مسير باشند يكي از اعياد مردم خواهد بود.
وي خاطر نشان مي كند: در وضعيت فعلي در پل كالشور جاجرم شاهد تصادفات و وارد شدن صدمات و خسارات جبران ناپذيري به مردم بوده ايم كه اميدواريم مسئولان با سرعت عمل بيشتري اين مشكل را رفع كنند و اين عيدي را تا پايان سال به مردم بدهند.
فرماندار جاجرم نيز مي گويد: پروژه كالشور جاجرم از سال 1388 آغاز شد و اعتبار آن از محل اعتبارات وزارت راه در قالب رفع نقاط حادثه خيز استان است كه به دليل وجود رودخانه كالشور جاجرم و خط ريلي فرعي به سمت كارخانه آلومينا از اهميت بالايي برخوردار است.
دكتر «علي اكبر محبي» با بيان اين كه اين پروژه قرار بود در سال 1390 به بهره برداري برسد، مي افزايد: اين مسير با توجه به اين كه به سمت راه آهن جاجرم است و از سمت جنوب به خراسان رضوي متصل مي شود و به دليل وجود كارخانجات قند، سيمان و محصولات جاليزي در اين مسير، پرتردد و تامين امنيت آن ضروري است.
وي اظهارمي دارد: در اين پروژه در دوره قبل تا سال 1392 به مدت 4 سال مبلغ 455 ميليون تومان هزينه شده است و از سال 92 تا 95 از اعتبارات استاني نيز كمك گرفته شد و 670 ميليون تومان هزينه شد تا در پايان سال به بهره برداري برسد.
نماينده عالي دولت در جاجرم ادامه مي دهد: اين پروژه قرار بود در 22 بهمن به افتتاح برسد اما به علت برودت هوا بتن ريزي انجام نشد و روندش با كندي مواجه شد كه در حال حاضر 85 درصد پيشرفت فيزيكي دارد .
وي مي گويد: پروژه در حال بتن ريزي است تا پل آماده شود و تكميل دو طرف پل نيز توسط اداره راه و شهرسازي انجام خواهد شد كه تا قبل از سال نو به بهره برداري برسد.
منبع: روزنامه خراسان شمالي
1744 علي اصغرافتاده