۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82439151
T T
۰ نفر
تحصیل حدود 66 درصد از دانش آموزان متوسطه دوم در رشته های نظری

شهركرد- ایرنا- مدیركل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش وپرورش از تحصیل 66.24 درصد دانش آموزان متوسطه دوم در رشته های نظری خبر داد.

قربانعلی افشانی روز سه شنبه در جلسه معاونان آموزش متوسط اداره كل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در سال تحصیلی جاری از مجموع 957 هزار و 129 نفر پایه نهم 894 هزار و 729 نفر در سامانه سناد به عنوان پایه دهم ثبت نام كردند.
به گفته وی در سال تحصیلی جدید 2 تا 3 درصد پایه دهمی ها به دلیل ترك یا ادامه تحصیل در حوزه های علمیه و یا مسافرت خارج از كشور در این سامانه ثبت نام نكردند.
افشانی افزود: 18 درصد افراد ثبت نامی در رشته های نظری و ریاضی و فیزیك، 45 درصد در رشته تجربی و حدود 34 درصد در رشته انسانی ثبت نام كردند كه تعداد ثبت نامی ها در رشته تجربی امسال كاهش و رشته انسانی 3 درصد افزایش داشته است.
مدیركل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای و كار و دانش برای كاهش بیكاری در بین دانش آموزان اظهار كرد: ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان پایه نهم و اولیای آنها، اجرای طرح هدایت تحصیلی و استفاده از ظرفیت رسانه ها، برگزاری كارگاه های آموزشی و بازدید از مراكز و موسسات از مهمترین راه های گسترش و هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و كار و دانش است.
به گفته وی، سال آینده یك میلیون دانش آموز پایه نهم وارد متوسطه دوم می شوند كه هدایت تحصیلی این گروه از مهمترین برنامه های در دست اجرای آموزش و پرورش است.
افشانی با اشاره به استقرار پایه 11 در سال تحصیلی آینده در مدارس متوسطه دوم نیز افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری كمیته های ساماندهی فضا، نیروی انسانی، آموزش نیروی انسانی و تالیف كتاب های جدید التالیف پایه 11 در دست اجراست.
وی در ادامه با اشاره به استقرار نظام جدید آموزشی در مقطع متوسطه دوم افزود: پوشش تحصیلی سال تحصیلی در این مقطع 1.57 صدم درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
مدیركل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام آموزشی جدید كیفیت بخشی به نظام آموزشی و ارتقای كیفیت آموزش مورد توجه است كه در این زمینه افزایش میانگین نمرات برگه دانش آموزان نهایی سال سوم متوسطه دوره دوم نظری 24 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به ارتقای كیفی آموزش در مقطع متوسطه دوم افزود: 1.5 درصد جمعیت كنكوری كشور و 3 درصد قبول شدگان رتبه های زیر یكهزار كنكور از این استان است.
عوضعلی حبیبی افزود: در سال تحصیلی گذشته در امتحانات نهایی خرداد ماه نیز از مجموع پنج هزار دانش آموز پایه سوم یكهزار و 250 دانش آموز با میانگین معدل 17 تا 20 بودند.
به گزارش ایرنا، هم اكنون بیش از 180 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 2400 واحد آموزشی استان چهارمحال وبختیاری مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشاردهنده:جهانبخش صفری دهكردی
7360/6021
۰ نفر