۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82443428
T T
۰ نفر
كسب سه عنوان برتر توسط هنرمندان كردستاني در جشنواره بين المللي فيلم 100

سنندج- ايرنا- رئيس حوزه هنري كردستان گفت: هنرمندان استان در يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي كه در تالار انديشه حوزه هنري در تهران برگزار شد موفق به كسب سه عنوان برتر شدند.

امين مرادي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين دوره از جشنواره در سه بخش داستاني، مستند و پويانمايي در 2 بخش اصلي و مسير تجربه با موضوعات اخلاق و سبك زندگي، اخلاق و فرهنگ كار و اخلاق و اقتصاد مقاومتي با استقبال گسترده فيلمسازان كشور از چهارم تا 6 اسفند در تهران برگزار شد.
وي با اشاره به بررسي 141 اثر در 2 بخش اصلي و مسير تجربه در بخش نهايي گفت: پس از بررسي اين آثار، 19 اثر برگزيده شد و در اين ميان سه عنوان آن در 2 بخش مسير تجربه و اصلي به هنرمندان كردستاني و توليدات حوزه هنري استان اختصاص يافت.
رئيس حوزه هنري كردستان اظهار كرد: در مجموع هزار و 179 اثر به دبيرخانه جشنواره در 2 بخش مسير تجربه و اصلي ارسال شد كه از ميان آثار راه يافته به بخش نهايي 9 فيلم از كردستان حضور داشت.
وي با تقدير از حضور هنرمندان كردستاني در اين جشنواره گفت: در بخش مسير تجربه فيلم 'تيشه روزگار' به كارگرداني محمد فرج زاده از شهرستان سقز، در بخش مسابقه ملي در رشته انيميشن فيلم صد ثانيه اي 'معلق' به كارگرداني آذر منصوري از توليدات حوزه هنري استان و در بخش مستند مسابقه ملي نيز فيلم 'اميد سپيد' به كارگرداني جمشيد فرجوند موفق به كسب عنوان برتر شدند.
مرادي افزود: استان كردستان از لحاظ تعداد جوايز كسب شده در اين دوره پس از تهران كه هشت عنوان را كسب كرد با سه عنوان در رتبه دوم و كرمان با 2 عنوان، استان هاي خراسان رضوي، همدان، اصفهان، اردبيل، قزوين و قم هركدام با يك عنوان در مجموع 19 عنوان برتر اين جشنواره را از آن خود كردند.
به گفته وي هشتم اسفند جاري آثار بخش اصلي، مسير تجربه و اقتصاد مقاومتي اين جشنواره در سالن شماره 2 پرديس سينمايي بهمن سنندج به معرض نمايش گذاشته مي شود.
رئيس حوزه هنري انقلاب اسلامي استان كردستان با دعوت از تمامي علاقه مندان براي ديدن آثار ارزشمند اين دوره از جشنواره در سنندج گفت: ورود براي تمامي علاقه مندان آزاد و رايگان است.
يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي از چهارم تا ششم اسفند جاري در تالار انديشه حوزه هنري در تهران برگزار شد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي /** انتشار دهنده: اميد بهمني
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg