۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۴۷
کد خبر: 82448153
T T
۰ نفر
فرمانده مرزبانی: بیشترین رفت و آمد اتباع غیرمجاز خارجی از مرز سیستان و بلوچستان است

مشهد- ایرنا- فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیشترین رفت و آمد اتباع غیرمجاز خارجی به كشور از سمت مرزهای استان سیستان و بلوچستان می باشد لذا پیرامون این موضوع نشستهایی با مرزبانی كشورهای همسایه برگزار شده است.

سردار پاسدار قاسم رضایی عصر سه شنبه در جریان بازدید از مرز دوغارون واقع در شرق خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حل این مشكل مرزهای مشترك باید بطور دو جانبه كنترل شوند.
وی بدون ذكر آمار ادامه داد: هم اینك بیشترین هزینه حوزه مرزبانی كشور مربوط به نوار مرزی در سیستان و بلوچستان و نیز بیشترین تمركز مرزبانی در همین منطقه است.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران همچنین دوغارون را از مهترین مرزهای زمینی كشور ذكر و بیان كرد: برخی مواقع با توجه به اوضاع داخلی افغانستان شاهد ورود غیرمجاز اتباع آن كشور و تردد اشرار و سوداگران مرگ در این مرز هستیم كه باید با برگزاری نشستهای مشترك با مرزبانی افغانستان و از طریق دیپلماسی آن را برطرف كرد.
وی به همجواری خراسان رضوی با كشورهای افغانستان و تركمنستان اشاره و بیان كرد: مرزهای این استان از امنترین مرزهای شرق كشور به شمار می رود زیرا در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.
سردار رضایی همچنین گفت: هم اینك شاهد تحول و ارتقاء آمادگی و عملیاتی خوبی در كل مرزهای كشور هستیم و ترددهای غیرمجاز و جلوگیری از ورود مواد مخدر از مهترین برنامه های پیش روی مرزبانی است.
وی همچنین به كشفیات مواد مخدر اشاره و بیان كرد: ظرف 11 ماه گذشته 66 تن انواع مواد مخدر در حوزه مرزبانی كشف شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد دارد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: قاچاق مواد مخدر در تناژ بالا كاهش یافته و بیشتر به صورت كیلویی و یا كوله باری صورت می گیرد.
وی همچنین از افزایش یك و نیم برابری درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح در مرزهای خبر و ادامه داد: بیشترین مواد مخدر وارد شده به كشور از نوع كریستال، هروئین و صنعتی است.
وی همچنین با اشاره به وقوع سیل اخیر در تایباد خسارت ناشی از آن را به برخی جاده ها و پاسگاههای مرزی این شهرستان 80 میلیارد ریال اعلام و بیان كرد: بخشی از این خسارت با استفاده از ظرفیت شهرستان برطرف شده و بخش دیگر باید توسط مدیران استان و كشور ترمیم شود.
تایباد 90 كیلومتر مرز مشترك با افغانستان دارد. مركز این شهرستان در فاصله 225كیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494/1858**خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **انتشاردهنده: حسین كریم زاده
۰ نفر