۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82449861
T T
۰ نفر
تشییع پیكر شهدا در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در استانها

استانها - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س)، پیكر تعدادی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس و نیز شهدای مدافع حرم روز پنجشنبه در برخی از استانهای كشور تشییع و به خاك سپرده شد.

** قم
پیكر مطهر پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس به همراه سه شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، با حضور قشرهای مختلف مردم شهید پرور قم در این شهر تشییع شد.
پیكر مطهر شهدای بی نشان تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی جنوب به همراه پیكر مطهر شهدای مدافع حرم كه به تازگی به دست تكفیری های به شهادت رسیده اند بر روی دوش عزاداران فاطمی از مسجد امام حسن عسكری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.
پیكر مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس بعد از سال ها چشم انتظاری به كشور و شهر عش آل محمد(ص) بازگشته و مردم قم در فضایی معنوی و ملكوتی آنان را تا عرش بدرقه كردند.
در این آیین باشكوه قشرهای مختلف مردم، فرماندهان نظامی و انتظامی و پرسنل نیروهای مسلح استان قم، فضلا، طلبه ها و استادان حوزه علمیه، دانشجویان و دسته های عزاداری و سینه زنی به همراهی زائران حضرت معصومه(س) شركت كردند.

** گیلان
پیكر مطهر دو شهید گمنام دوران پرافتخار دفاع مقدس با حضور گسترده مردم از مقابل دانشگاه آزاد اسلامی رشت تا میدان دوم مسكن مهر این شهر تشییع و در پارك 82 خاكسپاری شد.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: پیكر مطهر این دو شهید 25 و 19 ساله در مناطق عملیاتی ام الرصاص و شرق دجله تفحص شده اند.
رسول جلایی افزود: این شهدای گرانقدر در سال های 1363 و 1365 در عملیات های كربلای 4 و بدر به فیض عظیم شهادت نائل آمده اند.

** اصفهان
پیكر مطهر هفت شهید شناسایی شده و پنج شهید گمنام سال های دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س)، در حسینیه ثارلله سپاه ناحیه امام صادق(ع) اصفهان آغاز شد.
حجت الاسلام حسین محمدی امام جمعه رهنان در این مراسم گفت: هدف شهدا مقاومت در برابر ظلم و جور بود و مردم نیز با آنها پیمان می بندند تا همچنان راهشان را ادامه دهند و تا پای جان در مسر ولایت ایستادی كنند.
در ادامه این مراسم به امامت آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان، نماز میت بر پیكر مطهر شهدا اقامه شد.
در ادامه این آیین، پیكر مطهر شهدا به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شد.
از پنج شهید گمنام، پیكر دو شهید در شهر كاشان، پیكر دو شهید در شهر خورزوق و پیكر یك شهیر در شهرضا تدفین خواهد شد.
از هفت شهید شناسایی شده نیز پیكر شهید علی محمد‌رضایی به شهرستان لنجان انتقال یافت و پیكر شش شهید در گلستان شهدای شهر اصفهان به خاك سپرده شد.

** چهارمحال و بختیاری
پیكر مطهر 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای فرادنبه، گندمان و دستناء چهارمحال و بختیاری تشییع و به خاك سپرده شد.
پیكر 6 شهید گمنام 16 تا 29 ساله دوران دفاع مقدس كه در عملیات های والفجر 1، خیبر و محرم به شهادت رسیده بودند، امروز با حضور پر شور عاشقان و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و خانواه های معظم شهدا در شهرهای چهارمحال و بختیاری تشییع و خاكسپاری شد.
این یادگاران دوران دفاع مقدس، همچون مادرشان فاطمه زهرا (س) بی نام و بی پلاك آمدند تا در آغوش مردم شهید پرور چهارمحال و بختیاری آرام جای گیرند.
دسته های عزاداری زنجیرزنی همزمان با تشییع و خاكسپاری این لاله های گلگون كفن در شهرهای فرادنبه، گندمان و دستناء با پابوسی این شهیدان، دل بیقرار خود را آرام كردند.
پیكر 2 شهید گمنام كه در عملیات والفجر 1 و خیبر به فیض شهادت نائل شدند در شهر دستناء در محل تپه نورالشهداء این شهر از توابع شهرستان كیار تشییع و خاكسپاری شد.

** بوشهر
همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیكر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آیینی با حضور گسترده مردم ولایتمدار و مسئولان در شهر بردستان شهرستان دیر استان بوشهر تشیع و خاكسپاری شد.
در این مراسم معنوی كه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند مردم ولایت مدار پیكر شهدا را تشییع و در محل یادمان شهدای گمنام این شهر به خاك سپرده شدند.
این شهدا كه در زمان شهادت 26، 19 و 20 سال داشته اند در عملیات های رمضان، بیت‌المقدس شلمچه و ام‌‌الرصاص به درجه رفیع شهادت نایل آمده اند.

** هرمزگان
مسئول امور شهدای گمنام حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، پیكر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه با حضور گسترده مردم استان تشییع و به خاك سپرده شد.
سجاد امیریان اظهار داشت: پیكر 2 شهید در روستای شمیل بندرعباس، 2 شهید در روستای چهواز پارسیان، 2 شهید در بندرلنگه و 2 شهید در روستای كشپیری میناب به خاك سپرده شد.
وی ادامه داد: عصر امروز نیز پیكر 2 شهید گمنام در شهر تخت بندرعباس و 2 شهید دیگر در سردشت بشاگرد تشییع و به خاك سپرده می شوند.

** قصرشیرین
پیكر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس بر روی دستان مردم قدرشناس شهرستان مرزی قصرشیرین تشییع و به خاك سپرده شد.
پیكر این شهدای گرانقدر در میان حزن و اندوه اقشار مختلف مردم شهید پرور شهرستان قصرشیرین نزدیكترین نقطه كشورمان به حرم مطهر امام حسین (ع) در كربلای معلا از میدان مهدیه تا محل بوستان شاهد تشییع شد.
پیكر این شهدای تازه تفحص شده پس از وداع باشكوه مردم و مسوولان در بوستان شاهد قصرشیرین به عنوان آرامگاه ابدی آن ها به خاك سپرده شد.
پیكر این سه شهید والامقام از مناطق عملیاتی خیبر در جزیره مجنون، محرم در شرهانی و كربلای چهار در عملیات ام‌الرصاص به تازگی توسط كمیته جستجوی مفقودان ستاد كل نیروهای مسلح تفحص و به آغوش ایران اسلامی باز گشته بودند.

** خراسان جنوبی
پیكر چهار شهید گمنام دفاع مقدس در شهر بیرجند مركز خراسان جنوبی تشییع شد.
آیین تشییع شهدا با حضور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه بیرجند از میدان شهدا تا میدان ابوذر این شهر انجام شد.
پس از اقامه نماز به پیكر شهدا توسط حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، پیكر 2 شهید برای خاكسپاری به دانشكده كشاورزی و پیكر 2 شهید هم به دانشگاه صنعتی بیرجند انتقال یافت.
در آیین تشییع شهدای گمنام علاوه بر خانواده های معظم شاهد، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، فرماندار بیرجند، قشرهای مختلف مردم، تعدادی از مدیران سازمان ها و نهادهای دولتی و فرماندهان یگان های مسلح حضور داشتند.

** ایلام
پیكر پاك 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، خانواده های معظم شهدا و ایثاگران در مركز بخش كلات مورموری در استان ایلام تشییع و به خاك سپرده شد.
پیكر این 2 شهید گمنام با بدرقه با شكوه مردم شهر آبدانان و روستاهای مسیر آبدانان - مورموری وارد مركز بخش كلات شد و از میدان امام (ره) تا میدان شهدای گمنام بر روی دوش مردم شهید پرور تشییع شد.
امام جمعه آبدانان در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: اگر فرهنگ شهادت و از خود گذشتگی و راه و رسم شهیدان در جامعه بدرستی شناسایی و اجرا شود هیچ خطری نمی تواند امنیت ایران اسلامی و آینده انقلاب اسلامی را تهدید كند.
حجت الاسلام حسین حاجیلری شهدای گمنام را مظلومترین شهیدان دفاع مقدس دانست و افزود: این گل های پر پر شده باغ ولایت، پس از تحمل 32 سال غربت و عزلت نشینی مظلومیت، امروز وارد مورموری شدند و در جوار رحمت خدا و مهر پدران و مادران مهربان این دیار آرام گرفتند.
این 2 شهید گمنام سا ل 63 در منطقه زبیدار و در عملیات بدر در حین دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و چند روز پیش به همراه چهار شهید گمنام تازه تفحص شده وارد استان ایلام شدند تا در شهرهای ایلام، چوار و مورموری به خاك سپرده شوند.

** یزد
پیكر مطهر 2 شهید گمنام روز پنجشنبه با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران ، مسئولان اجرایی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار در مروست خاتم استان یزد تشییع شد.
مردم ولایتمدار مروست پیكر مطهر این 2 شهید گمنام والامقام دوران دفاع مقدس را بعد از عبور از خیایان های شهر در حسینیه مركزی مروست تشییع و به خاك سپردند.
از شهدایی كه امروز در مروست تشییع و مدفون شدند یكی از آنها 22 ساله و شهید عملیات خیبر و دیگری 17 ساله و شهید عملیات بدر می باشد كه پیكر هر دو در تفحص‌های شرق دجله پیدا شده است.
در استان یزد 148 شهید گمنام در مناطق مختلف دفن شده اند.
تهیه كننده: خبرنگاران ایرنا در سراسر كشور **تنظیم و انتشاردهنده: مجید ملازاده
1772
۰ نفر