۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82450203
T T
۰ نفر
400 مقاله به دبيرخانه كنگره بين المللي محتشم كاشاني ارائه شد

كاشان - ايرنا - دبير علمي كنگره بين المللي محتشم كاشاني گفت: 400 مقاله به دبيرخانه اين كنگره رسيده است كه از اين تعداد 120 مقاله از سوي هيات داوران براي ارائه در كنگره پذيرفته شده است.

به گزارش ايرنا، علي مير انصاري شامگاه پنجشنبه در نشستي خبري كه در دانشگاه آزاد اسلامي كاشان برگزار شد با بيان اينكه اين كنگره در روزهاي 14 و 15 اسفند ماه جاري در كاشان برگزار مي شود، افزود: مقاله ها از سراسر كشور و حتي از كشورهايي چون عراق، سوريه و مصر ارسال شده است كه مقاله هاي پذيرفته شده چاپ و درجه علمي خواهند گرفت.
وي محورهاي اين كنگره را زندگي و انديشه محتشم كاشاني، كتاب شناسي و نسخه شناسي، هنرهاي آئيني، مردم شناسي ديني و اوضاع شناسي كاشان بيان كرد.
وي افزود: در اين كنگره از همكاري هاي دانشگاه هاي كاشان، تهران، مشهد، همدان، تبريز و اصفهان نيز بهره گيري شده است و دو مركز فرهنگي مهم دايرة المعارف بزرگ اسلامي و فرهنگستان زبان و ادب فارسي نيز دعوت به همكاري شده اند.
انصاري با بيان اين كه در كنگره ياد شده صاحب نظران داخلي و خارج از كشور حضور خواهند داشت، اظهار كرد: تعدادي از مهمانان كنگره از كشورهاي عراق، تركيه و آمريكا به كاشان خواهند آمد.
دبير علمي كنگره بين المللي محتشم كاشاني گفت: به علت مسائل اخير مهاجرتي كه از طرف رئيس جمهوري آمريكا به راه افتاده است تعدادي از ايرانيان مقيم آمريكا قادر به شركت در اين همايش نيستند.
«كمال الدين علي محتشم كاشاني» اوايل قرن نهم هجري و همزمان با پادشاهي شاه تهماسب صفوي در كاشان چشم به جهان گشود و در ربيع الاول سال 996 درگذشت.
شعر عاشورايي بسيار معروف با مطلع «باز اين چه شورش است كه در خلق عالم است» از جمله آثار گرانسنگ اين شاعر پرآوازه مرثيه سراي كشور است.
آرامگاه اين شاعر مرثيه سرا در خيابان محتشم كاشان قرار دارد.
شبك **7408/7472 * 1917**خبرنگار: حسين منصوري فر **انتشار دهنده: سيد محمد باقر نوربخش
۰ نفر