۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82454163
T T
۰ نفر
پيش بيني توليد يك ميليارد و 500 ميليون قطعه لارو ميگو در هرمزگان

بندرعباس- ايرنا- معاون آبزي پروري اداره كل شيلات هرمزگان با اشاره به آغاز توليد و ذخيره سازي بچه ميگو در مزارع پرورش ميگو استان، گفت: پيش بيني مي شود تا نيمه مرداد سال آينده يك ميليارد و 500 ميليون قطعه لارو ميگو در هرمزگان توليد شود.

به گزارش ايرنا، علي كريمي دوشنبه در نشست با كارشناسان اين بخش افزود: به دليل شرايط مناسب آب و هوايي، توليد و ذخيره سازي بچه ميگو
در مزارع پرورش ميگو استان امسال 10 روز زودتر آغاز شده است.
اين مقام مسئول ادامه داد: عمليات توليد و ذخيره سازي در 11 مركز تكثير هرمزگان انجام مي شود و فصل برداشت ميگوي پرورشي در هرمزگان از تير سال آينده آغاز مي شود و تا بهمن ادامه دارد.
كريمي با اشاره به افزايش 38 درصدي توليد ميگو در استان در 11 ماهه امسال، گفت: در اين مدت 9 هزار و 900 تن ميگو در سه هزار هكتار مزارع پرورش ميگو و در 9سايت شهرستان هاي پارسيان، بندرلنگه، قشم، بندرعباس ، ميناب، سيريك و جاسك توليد شده است.
هرمزگان حدود چهار هزار هكتار مزرعه پرورش ميگو در شهرستان هاي بندرلنگه ، سيريك ، جاسك ، قشم ، ميناب، پارسيان و بندرعباس دارد.
ميگوي پرورشي در هرمزگان از نوع وانامي است كه توليد آن از سال هشتاد و هشت به صورت آزمايشي در بيست هكتار از مزارع پرورش ميگو آغاز شده است.
كاهش هزينه هاي غذايي ، ضريب رشد و بازماندگي بالا ، مقاوم بودن به بيماريها و داشتن دوره رشد كمتر از جمله ويژگي هاي ميگوي وانامي است.
استان هرمزگان با داشتن 30 هزار صياد و 22 بندر صيادي با يك هزار و 400 كيلومتر نوار ساحلي جايگاه نخست صيد آبزيان را در بين استان هاي كشور دارد و در تكثير و پرورش آبزيان نيز پيشرو است.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسيني** انتشاردهنده: هومن محمدكرمي