۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۵۱
کد خبر: 82454653
T T
۰ نفر
بابلسر نگين گردشگري مازندران آماده پذيرايي از مسافران نوروزي

ساري - ايرنا - بابلسر نگين گردشگري مازندران به عنوان يكي از مهمترين شهرهاي ساحلي در كنار درياي خزر، آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است.

شهرستان ساحلي بابلسر كه از شمال به درياي خزر، از شرق به بهنمير، از غرب به فريدونكنار و از جنوب به هادي شهر وصل است، از جمله شهرهاي زيبا و گردشگري استان مازندران است كه به صورت كامل در منطقه جلگه اي و در كنار ساحل درياي خزر واقع شده است.
رودخانه بابلرود كه از وسط اين شهر مي گذرد شهر را به 2 قسمت تقسيم كرده و سه پل زيبا كه يكي از آنها از سوي آلماني ها و بقيه از سوي متخصصان ايراني احداث شده زيبايي منحصر به فردي را براي اين شهر ايجاد كرده است.
مشهدسر نام قديم بابلسر است كه از سال 1311 به اين نام تغيير كرده است و به مرور زمان يكي از شهرهاي زيبا و پرجاذبه در زمينه گردشگري ايران مبدل شده است.
بابلسر علاوه بر سواحل زيبا و جاذبه هاي گردشگري داراي آثار تاريخي و باستاني است كه بقعه امامزاده ابراهيم(ع)، بقعه بي بي سر روضه، ساختمان شهرداري، سازمان مركزي دانشگاه مازندران، برج ساعت، پل معلق اول بابلرود و بناي گمرك بابلسراز جمله آثار تاريخي اين شهرستان مي باشد.
فرماندار بابلسر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: براي نوروز امسال حدود 100 هزار تخت آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است كه از اين تعداد بيش از 40 هزار تخت مربوط به هتل ها، متل ها و مجتمع هاي اقامتي مي باشد و بقيه خانه مسافراست.
سيد علي اسد افزود: ستاد تسهيلات نوروزي در فرمانداري بابلسر فعال شده است كه شامل پنج كميته اسكان، انتظامي، درماني، عمراني و فرهنگي مي باشند.
وي با بيان اينكه همچنين سه پايگاه هلال احمر به زودي در ورودي هاي شهر بابلسر استقرار مي يابند؛ اظهارداشت: بسته هاي فرهنگي و برشور هاي مربوط به معرفي جاذبه هاي گردشگري بابلسر و نقشه راه به آنان ارائه مي شود.
وي ادامه داد: به طور معمول مسافران نوروزي از 27 اسفند در بابلسر حضور مي يابند و تقاضاي ما از شهروندان بابلسري اين است كه براي جلوگيري از مشكلات آب شرب، شست و شو و خانه تكاني را تا قبل از اين تاريخ به اتمام برسانند.
وي بيان كرد: اميدواريم با اتمام هر چه زودتر آبرساني به شهرهاي گروه الف، مشكل آب شرب اين شهرستان به طور كلي مرتفع شود و همه مسافران و شهروندان بتوانند به خاطر حضور در شهر زيباي ساحلي بابلسر لذت ببرند.
رئيس ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي بابلسر به خبرنگار ايرنا گفت: اين اداره در روزهاي تعطيلات نوروزي علاوه بر بازرسي ها و نظارت هاي تخصصي خود به صورت كميته اي هم به همراه اداره صنعت ، معدن و تجارت، اداره نظارت براماكن عمومي و بهداشت و درمان، تعزيرات و فرمانداري بازرسي هاي گسترده اي از هتل ها، متل ها و اقامتگاهها خواهيم داشت.
'ميثاق جعفريان' افزود: همچنين نظارت بر سرويس هاي بهداشتي و نمازخانه ها بسيار حائز اهميت مي باشد كه در دستور كارمان قرار دارد.
وي اظهارداشت: نرخ نامه اي كه از سوي اداره ميراث فرهنگي ابلاغ شده است به تمامي هتل ها و اقامتگاهها اعلام شد كه در صورت تخلف، برخورد قانوني خواهد شد.
وي افزود: خوشبختانه در نوروز سال گذشته هتل ها و متل ها هيچ تخلفي در نرخ نامه انجام نداده اند و اميدواريم در سالجاري هم همانند سال گذشته به نرخي كه به آنان ابلاغ شده پايبند باشند.
وي گفت: در روز هاي نوروز سال گذشته از 26 اسفندماه تا 13 فروردين يك ميليون و 504 هزار نفر شب مسافر در بابلسر اقامت كردند.
شهرستان بابلسر داراي 44 هزار خانوار برابر با 138 هزار نفر جمعيت است كه در سه بخش، سه شهر و 63 روستا سكونت دارند.
در سال گذشته حدود 10 ميليون مسافر و گردشگر در شهرستان ساحلي بابلسر حضور يافتند كه از اين تعداد يك ميليون و 504 هزار نفر شب اقامت مربوط به تعطيلات نوروز بوده است.
خبرنگار: فريبرز سيفي **انتشار دهنده:سيد محسن حسن نيا
7343/1899