۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82455882
T T
۰ نفر
راه اندازی دفتر صدور روادید الكترونیكی در فرودگاه بندرعباس

بندرعباس - ایرنا - دفتر صدور روادید الكترونیكی امروز (سه شنبه) با حضور حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در فرودگاه بین المللی بندرعباس راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا ، معاون كنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در حاشیه راه اندازی این دفتر گفت: بندرعباس ششمین شهری است كه در آن امكان صدور روادید فرودگاهی محقق می‌شود.
قشقاوی با اعلام این نكته كه با ایجاد این امكان می توان از فرودگاه بندرعباس به اتباع 180 كشور رویداد داد افزود: با راه اندازی این دفتر اتباع بیش از 180 كشور دنیا به جز10 كشور كه شرایط خاص ارتباطی با آن داریم، ظرف چند دقیقه با ارائه نامه گذرنامه معتبركشورخودمی‌توانند برای ورود به ایران روادید دریافت كنند.
وی بیان داشت:فعالیت نمایندگی وزارت امورخارجه دربندرعباس از اهمیت بالایی برخوردار است و این وزارتخانه تنها در استان هرمزگان سه نمایندگی دارد و این نشان از اهمیت این استان در بعد تعاملات بین‌المللی دارد.
معاون وزیر امور خارجه یادآورشد: بزودی دفتر اقتصادی كنسولی قزاقستان در بندرعباس افتتاح می شود كه می ‌تواند نقش بالایی در تقویت ارتباطات ایران با كشورهای سی آی اس داشته باشند.
* سی . آی . اس (CIS) اتحادیه كشورهای مستقل یا كشورهای مستقل مشترك المنافع اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌ های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است كه ارمنستان، تاجیكستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان از جمله كشورهای عضو در این اتحادیه هستند.
قشقاوی گفت: هرمزگان ظرفیت های بالایی در امور اقتصادی دارد و در این راستا باید دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه خدمات ویژه به ارتقا و توسعه فعالیت‌های اقتصادی شركت‌های خارجی دهند.
وی اضافه كرد: هرمزگان را می‌توان به یكهزار و 100 كیلومتر مرز مشترك با دریای عمان و خلیج فارس به پایتخت حمل و نقل، اقتصاد و گردشگری كشور معرفی كرد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده