۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82458228
T T
۰ نفر
پیكر مرحوم احمد عزیزی شاعر متعهد و انقلابی در كرمانشاه آرام گرفت

كرمانشاه- ایرنا- پیكر مرحوم 'احمد عزیزی' شاعر متعهد و ارزشی انقلاب روز پنجشنبه در میان حزن و اندوه مردم فرهنگ دوست، ولایت مدار و ارزشی كرمانشاه تشییع و در قطعه مقبره الشعرا باغ فردوس شهر كرمانشاه به خاك سپرده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین معنوی كه از ساعت 9 و 30دقیقه صبح آغاز شد، ابتدا آیت الله 'مصطفی علما' نماینده ولی فقیه و امام جمعه كرمانشاه در مقابل مسجد جامع این شهر بر پیكر مرحوم عزیزی نماز میت اقامه كرد.
مراسم تشییع پیكر این شاعر انقلابی با حضور نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه كرمانشاه، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیران كل و روسای ادارات و سازمان ها، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مردم فرهنگ دوست كرمانشاه از مقابل مسجد جامع تا میدان آزادی كرمانشاه برگزار شد.
پیكر مرحوم عزیزی بعد از تشییع برای خاكسپاری به باغ فردوس شهر كرمانشاه منتقل شد و این شاعر ارزشی و متعهد در قطعه مقبره الشعرا آرام گرفت.
در مراسم خاكسپاری مرحوم عزیزی، جمعی از شاعران، ادیبان و نویسندگان كشورمان نیز حضور داشتند و علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری كشور در وصف شعرها و نوع ادبیات شعری ادبی مرحوم احمد عزیزی سخنانی گفت و یادآور شد كه مرحوم عزیزی یكی از شاعران محبوب و مورد توجه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.
در هنگام تدفین و خاكسپاری پیكر مرحوم عزیزی، همچنین پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب قرائت شد و همچنین گفت و گو آیت الله خامنه ای و خداحافظی ایشان با احمد عزیزی نیز پخش گردید.
رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان كرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاكید كردند.
قرار است مراسم ختم و بزرگداشت مرحوم احمد عزیزی نیز ساعت 14 الی 15 و 30دقیقه روز پنجشنبه در مسجد محمد رسول الله (ص) واقع در محله حافظیه كرمانشاه برگزار می شود.
'احمد عزیزی' شاعر انقلاب كه از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت كاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و كلیوی در بیمارستان بستری بود، عصر روز دوشنبه 16اسفند در بیمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه درگذشت.
عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب كرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر كفش های مكاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملكوت تكلم و سیل گل سرخ است.
وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبك منحصر به فرد است كه این سبك به صورت مثنوی در كفش های مكاشفه او جلوه كرده ‌است.
تمایل سبك وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است، این سبك تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهور و معاون پارلمانی او، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنگوی وزارت امور خارجه، نمایبنده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه، استاندار كرمانشاه، اعضای مجمع نمایندگان استان و جمع زیادی از چهره ها و شخصیت ها و مسوولان ملی و استانی در پیام های جداگانه ای درگذشت این شاعر متعهد را تسلیت گفتند.
3033/3209خبرنگار: عباداله آذرگون ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی