۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82458257
T T
۰ نفر

پیكر احمد عزیزی در كرمانشاه آرام گرفت

۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82458257
پیكر احمد عزیزی در كرمانشاه آرام گرفت

كرمانشاه - ایرنا- پیكر مرحوم « احمد عزیزی » شاعر متعهد و انقلابی روز پنجشنبه با حضور مردم ولایتمدار كرمانشاه تشییع و در قطعه مقبره الشعرای باغ فردوس این شهر به خاك سپرده شد.

به گزارش ایرنا در این آیین كه از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز آغاز شد، ابتدا آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه درمقابل مسجد جامع این شهر بر پیكر مرحوم عزیزی نماز میت اقامه كرد.
پیكر این شاعر انقلابی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیران كل و روسای ادارات و سازمان ها، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم كرمانشاه از مقابل مسجد جامع تا میدان آزادی این شهر تشییع شد.
پیكر مرحوم عزیزی بعد از تشییع برای خاكسپاری به باغ فردوس شهر كرمانشاه منتقل شد و در قطعه مقبره الشعرا آرام گرفت.
در مراسم خاكسپاری مرحوم عزیزی، جمعی از شاعران، ادیبان و نویسندگان كشور نیز حضور داشتند.
علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری كشور در وصف شعرها و ادبیات شعری مرحوم احمد عزیزی سخن گفت و یادآور شد كه مرحوم عزیزی از شاعران محبوب و مورد توجه رهبر معظم انقلاب بود.
هنگام خاكسپاری پیكر مرحوم عزیزی، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب قرائت شد.
رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان كرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاكید كردند.
مراسم بزرگداشت مرحوم احمد عزیزی ساعت 14 تا 15 و 30 دقیقه روز پنجشنبه در مسجد محمد رسول الله (ص) واقع در محله حافظیه كرمانشاه برگزار می شود.
'احمد عزیزی' شاعر انقلاب كه از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت كاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و كلیوی در بیمارستان بستری بود، عصر دوشنبه 16اسفند در بیمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه درگذشت.
عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب كرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر كفش های مكاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملكوت تكلم و سیل گل سرخ است.
وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبك منحصر به فرد است كه این سبك به صورت مثنوی در كفش های مكاشفه او جلوه كرده ‌است.
تمایل سبك وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است، این سبك تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری و معاون پارلمانی رئیس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، سخنگوی وزارت امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه، استاندار كرمانشاه، اعضای مجمع نمایندگان استان و جمع زیادی از چهره ها و شخصیت ها و مسوولان ملی و استانی در پیام های جداگانه درگذشت این شاعر متعهد را تسلیت گفتند.
3033/3209خبرنگار: عباداله آذرگون ** انتشار دهنده:فرشته دریس
۰ نفر