۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۱۲
کد خبر: 82458834
T T
۰ نفر
مراسم ختم 'احمد عزيزي' شاعر انقلاب در كرمانشاه برگزار شد

كرمانشاه- ايرنا- مراسم ختم مرحوم 'احمد عزيزي' شاعر متعهد و ارزشي انقلاب عصر پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در مسجد محمد رسول الله (ص) شهرك حافظيه كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا به دنبال تشييع، تدفين و خاكسپاري پيكر مرحوم عزيزي در حوالي ساعت 11امروز پنجشنبه در قطعه مقبره الشعرا باغ فردوس شهر كرمانشاه، مراسم ختم آن مرحوم عصر امروز برگزار شد.
مردم قدرشناس و ولايت مدار كرمانشاه با حضور در مسجد محمدرسول الله (ص) با قرائت فاتحه براي آن مرحوم علو درجات را از خداوند متعال مسالت كردند.
'احمد عزيزي' شاعر انقلاب كه از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت كاهش سطح هوشياري ناشي از تشنج، بيماري قلبي و كليوي در بيمارستان بستري بود، عصر روز دوشنبه 16اسفند در بيمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه درگذشت.
مراسم تشييع پيكر آن مرحوم ساعت 9 و 30دقيقه صبح آغاز شد و آيت الله 'مصطفي علما' نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمانشاه در مقابل مسجد جامع اين شهر بر پيكر مرحوم عزيزي نماز ميت اقامه كرد.
پيكر مرحوم عزيزي بعد از تشييع براي خاكسپاري به باغ فردوس شهر كرمانشاه منتقل شد و اين شاعر ارزشي و متعهد در قطعه مقبره الشعرا آرام گرفت.
در مراسم خاكسپاري مرحوم عزيزي، جمعي از شاعران، اديبان و نويسندگان كشورمان نيز حضور داشتند و عليرضا قزوه مدير مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري كشور در وصف شعرها و نوع ادبيات شعري ادبي مرحوم احمد عزيزي سخناني گفت و يادآور شد كه مرحوم عزيزي يكي از شاعران محبوب و مورد توجه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بود.
در هنگام تدفين و خاكسپاري پيكر مرحوم عزيزي، همچنين پيام تسليت رهبر معظم انقلاب قرائت شد و همچنين گفت و گو آيت الله خامنه اي و خداحافظي ايشان با احمد عزيزي نيز پخش گرديد.
رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جريان سفر به استان كرمانشاه با حضور در بيمارستان امام رضا (ع) از وي عيادت و بر رسيدگي به وضعيت اين شاعر آئيني تاكيد كردند.
مرحوم عزيزي چهارم دي ماه سال 1337 در سرپل ذهاب كرمانشاه به دنيا آمد، او داراي آثاري نظير كفش هاي مكاشفه، شرجي آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤيا، ملكوت تكلم و سيل گل سرخ است.
وي آثار شعر و نثر ادبي متعددي دارد و شاعري با سبك منحصر به فرد است كه اين سبك به صورت مثنوي در كفش هاي مكاشفه او جلوه كرده ‌است.
تمايل سبك وي به معنويت و عرفان اسلامي با فرم جديدي از مثنوي، ملهم از مثنوي مولوي، در شعر معاصر بي‌نظير است، اين سبك تاثير بسيار زيادي در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزيزي با عرفان اسلامي آميختگي دارد و تمجيد از اهل بيت در بيشتر آثارش موج مي‌زند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، رييس جمهور و معاون پارلماني او، رييس مجلس شوراي اسلامي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سخنگوي وزارت امور خارجه، نمايبنده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه، استاندار كرمانشاه، اعضاي مجمع نمايندگان استان و جمع زيادي از چهره ها و شخصيت ها و مسوولان ملي و استاني در پيام هاي جداگانه اي درگذشت اين شاعر متعهد را تسليت گفتند.
3033خبرنگار:فرزاد نويدي