۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82460164
T T
۰ نفر
30 دستگاه تانكر كار آبرساني به عشاير شهرستان كرمانشاه را برعهده دارد

كرمانشاه- ايرنا- مدير امور عشايري شهرستان كرمانشاه گفت: هم اكنون 30 دستگاه تانكر كار آبرساني به عشاير كوچ رو را در داخل و خارج استان برعهده دارند.

مصطفي فلاحي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: 22 دستگاه از تانكرهاي آبرسان به عشاير كوچ رو داخل استان و هشت دستگاه نيز به عشاير كوچ رو خارج از استان آبرساني مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: روزانه يك هزار متر مكعب آب آشاميدني سالم در بيش از يكصد نقطه از محل تجمع عشاير در مناطق ييلاقي و قشلاقي توزيع مي شود.
فلاحي با اشاره به سركشي از عشاير منطقه طي روزهاي گذشته اظهار كرد: تامين امنيت بين راهي آن ها، برخورداري از مراتع كنار جاده براي چراي عشاير، توزيع به موقع آرد و ... از مهمترين نيازهاي آن ها مي باشد كه خوشبختانه تمهيدات لازم در اين خصوص نيز انديشيده شده است.
مدير امور عشايري شهرستان كرمانشاه در ادامه با بيان اينكه جمعيت خانوارهاي عشايري استان به بيش از 14 هزار خانوار و 80 هزار نفر جمعيت مي رسد، افزود: تعداد خانوارهاي عشايري در شهرستان كرمانشاه به يك هزار و 700 خانوار با جمعيتي بالغ بر 9 هزار نفر مي رسد.
وي همچنين تعداد دام هاي عشاير استان را بيش از يك ميليون و 500 هزار راس عنوان و اظهار كرد: 255 هزار راس دام از اين تعداد متعلق به عشاير شهرستان كرمانشاه است.
فلاحي همچنين از بازگشت عشاير كرمانشاه كه به استان هاي خوزستان و ايلام كوچ كرده اند، خبر داد و گفت: دو ايل بزرگ زوله و زنگنه به اين مناطق گرمسيري كوچ كرده اند و بازگشت خود را به سمت استان آغاز كرده اند.
وي در پايان از اداره كل دامپزشكي استان كرمانشاه در واكسينه كردن بيش از 400 هزار راس دام كه به خارج از استان كوچ كرده اند و از اتحاديه هاي تعاوني عشاير در توزيع به موقع آرد ميان آن ها قدرداني كرد.
عشاير كرمانشاه از 14 ايل و يك طايفه مستقل تشكيل شده كه دام هاي سبك و سنگين آن ها در سال 24 هزار و 500 تن شير، 10 هزار تن گوشت، يك هزار و 630 تن الياف دامي و 600 تن روغن حيواني توليد مي كنند.
گزارش رويدادهاي خبري به همراه گزارش تصويري آن ها و اخبار متنوع ديگر، هر روز بر روي سايت ايرنا استان كرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و كانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي