۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82464649
T T
۰ نفر
آغاز توزيع ميوه طرح تنظيم بازار از 25 اسفندماه در فارس

شيراز- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس گفت: توزيع ميوه طرح تنظيم بازار ويژه شب عيد از روز بيست و پنجم اسفندماه جاري در اين استان آغاز مي شود.

يدالله رحماني، سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در قالب اجراي اين طرح، سيب زرد و قرمز به قيمت هر كيلو 30 هزار ريال
و پرتقال به بهاي هر كيلو 35 هزار ريال عرضه خواهد شد.
وي ادامه داد: تمام ميوه هاي طرح تنظيم بازار توسط اتحاديه تعاوني باغداران و كشاورزان فارس و از محل توليدات داخل اين استان تامين شده و در بسته بندي هاي سبدي با وزن 6 و هشت كيلوگرم در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس بيان كرد: اين ميوه ها كه از كيفيت مطلوبي برخوردار هستند از طريق مراكز توزيع كه بنرهاي متحدالشكل طرح تنظيم بازار همراه با درج قيمت و كُد واحد فروش در آنها نصب شده، توزيع مي شود.
رحماني، با اشاره به حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در محل توزيع اين ميوه ها افزود: شماره تلفن 124 ستاد خبري سازمان صنعت، معدن و تجارت و شماره تلفن 32340000 بازرسي اتاق اصناف به صورت شبانه روزي آماده دريافت گزارش ها، انتقادها، شكايت ها و نظرات شهروندان است.
وي، در مورد اقدام هاي انجام شده در زمينه مديريت توزيع كالاهاي اساسي، اظهار داشت: اين كالاهاي اساسي كه شامل برنج، شكر و روغن است هم اينك بدون محدوديت توسط فروشگاه هاي زنجيره اي، تعاوني هاي مصرف و همچنين صنوف منتخب در استان فارس در حال توزيع است و تاكنون يك هزار و 600 تن برنج نيز توزيع شده است.
رحماني افزود: شهروندان مي توانند با مراجعه به يكي از مراكز ياد شده، برنج هندي 1121 را با قيمت هر كيلو 38 هزار ريال و شكر را به بهاي هر كيلو 28 هزار و 500 ريال خريداري كنند.
او ادامه داد: همچين در بحث توزيع گوشت قرمز نيز ستاد تنظيم بازار اقدام به برنامه ريزي در اين زمينه كرده و بنا به اعلام و گزارش سازمان جهاد كشاورزي فارس، بازار اين كالا در وضعيت تعادلي و مطلوب قرار دارد.
وي گفت: با توجه به ميزان توليد و قيمت تمام شده و تقاضاي بازار، ستاد تنظيم بازار نياز به عرضه گوشت مرغ منجمد را احساس نكرد و اين آمادگي وجود دارد كه در صورت افزايش قيمت ها، بي درنگ به توزيع گوشت مرغ منجمد كه توسط شركت پشتيباني امور دام، ذخيره سازي شده، اقدام كند.
رحماني افزود: همچنين ستاد تنظيم بازار، امسال به جاي برپايي نمايشگاه فروش بهاره از پانزدهم اسفندماه جاري اقدام به فروش فوق العاده با همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزيرات حكومتي و ساير دستگاه هاي نظارتي و با محوريت اتاق اصناف كرده است كه اين روند تا حدود بيستم فروردين 96 ادامه خواهد داشت.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس اظهاركرد: همچنين در ايام نوروز با هدف خدمات رساني مناسب به شهروندان و مسافران نوروزي، 100 واحد نانوايي با پراكندگي مناسب به عنوان كشيك روزهاي تعطيل پيش بيني شده است.
وي، در مورد طرح تشديد نظارت بر پايانه هاي مسافربري نيز گفت: اين طرح توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت از بيست و يكم اسفندماه جاري آغاز شده و تا پانزدهم فروردين ماه 96 ادامه خواهد داشت.
رحماني افزود: در اين طرح، بر فعاليت و عملكرد غرفه هاي صدور و فروش بليت و غرفه هاي عرضه كالا و خدمات، نظارت ويژه صورت مي گيرد.
وي، در مورد نظارت ويژه بر فعاليت رستوران ها و هتل ها نيز گفت: طبق بخشنامه هاي سازمان حمايت از حقوق مصرف كنندگان و توليد كنندگان، به جز رستوران هاي مستقر در هتل ها كه از سوي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تاييد شده اند، ساير رستوران ها و فست فودها حق دريافت مبلغي با عنوان حق سرويس ندارند و در صورت مشاهده و اعلام شهروندان با متخلفان برخورد جدي خواهد شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس، از فرمانداران شهرستان ها و دستگاه هاي اجرايي ذي ربط خواست كه در ايام تعطيلات نوروز، نظارت بيشتر و دقيق تري داشته باشند تا تصميمات اتخاذ شده در ستاد تنظيم بازار به خوبي اجرايي شود و مردم بتوانند كالاهاي اساسي و مورد نياز خود را با قيمت و كيفيت مناسب تهيه كنند.
رحماني گفت: از نيروي انتظامي و پليس راه نيز انتظار داريم كه در ايام نوروز آن محدوديت هايي را كه براي تردد كاميون ها در محورها اعمال مي كنند در مورد كاميون هاي حامل ميوه نوروزي اعمال نكنند تا ميوه مورد نياز مردم به موقع توزيع شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهي ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي