۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82465523
T T
۰ نفر
مانور آمادگی استقبال از مسافران نوروزی دركهگیلویه و بویراحمد برگزارشد

یاسوج- ایرنا- 15دستگاه خدمات رسان كهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه با برگزاری مانور در قالب ستاد خدمات سفرهای نوروزی، آمادگی خود را برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی 96 در این استان اعلام كردند.

به گزارش ایرنا، شعار نوروز 96 در ایران «نوروز متفاوت، خدمات متفاوت» انتخاب شده است.
معاون عمرانی استاندار كهگیلویه وبویراحمد در این مانور بر ضرورت آمادگی و هماهنگی كامل تمامی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مسافران نوروزی تاكید كرد.
پژمان نیك اقبالی اظهار داشت كه باید با همكاری، برنامه ریزی صحیح و اصولی زمینه های آسایش و آرامش بیش از پیش گردشگران و میهمانان نوروزی را فراهم كرد.
وی بر لزوم رعایت آداب اسلامی و نكات ایمنی و رانندگی در ایام تعطیلات نورزوی تاكید كرد و خواستار همكاری و همراهی بیش از پیش مردم با نیروهای امدادی و پلیس در ایام تعطیلات نوروزی شد.
نیك اقبالی نیروهای امدادی، پلیس و اورژانس جاده ای را سفیران و خط مقدم برای استقبال از مسافران نوروزی دانست و خواستار رعایت و نشان دادن روحیه و سنت شایسته میهمان نوازی این دیار با گردشگران نوروزی شد.
وی گفت كه نیروهای امدادی و پلیس با زیباترین، بهترین و زیبنده ترین ارتباط كلامی، رفتاری و اجرائی زمینه رضایتمندی میهمانان نوروزی به این استان را بیش از پیش فراهم كنند.
نیك اقبالی با اشاره به احتمال بارندگی و بروز شرایط خاص در طول ایام نوروز برای مسافران و گردشگران، گفت: تمهیدات و تدابیر لازم نیز در این راستا اندیشیده شده است.
وی گفت كه زیرساخت های لازم و آمادگی تمامی هتل ها و مهمانسراها، مدارس، ساختمان ها و سالن های ورزشی، امدادی، مساجد و حسینیه ها در نقاط مختلف استان برای اسكان مسافران در شرایط مختلف پیش بینی شده است.
وی افزایش چشمگیر میزان تردد، ورود و حجم بار ترافیكی در جاده های این استان نسبت به سال های گذشته را یادآور شد و گفت: بهبود و تامین زیرساخت ها و تجهیزات جاده ای، تقویت و بالابردن فرهنگ رانندگی و افزایش ایمنی جاده ها از مهمترین عوامل در كاهش میزان تصادفات در جاده های برون شهری است.
** كهگیلویه وبویراحمد مقصد جدید گردشگری در ایران
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری كهگیلویه و بویراحمد نیز شعار استان در نوروز 96 را «كهگیلویه و بویراحمد مقصد جدید گردشگری كشور» ذكر كرد.
محمود باقری، هدف از برگزاری این مانور را نمایش توان و آمادگی كامل نیروهای امدادی و خدماتی در سطح استان ذكر كرد.
وی تصریح كرد كه میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان، برنامه های گسترده ای را برای اسقبال از مهمانان نوروزی در كهگیلویه و بویر احمد پیش بینی كرده است.
باقری یادآور شد كه كهگیلویه و بویراحمدبا وجود 300 جاذبه طبیعی، بیش از 2 هزار و 600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز، مكانی مناسب برای استقبال از مسافران و میهمانان نوروزی است.
فرمانده انتظامی كهگیلویه و بویراحمد نیز از آمادگی كامل این نیرو برای افزایش ضریب ایمنی جاده ها در ایام تعطیلات نوروزی سال جاری خبر داد.
14 منطقه نمونه گردشگری، 11 روستای هدف گردشگری، 17 اردوگاه رفاهی و چهار كمپینگ اقامتی در كهگیلویه و بویراحمد پذیرای گردشگران نوروزی است.
11 فضای اقامتی و پذیرایی با 207 اتاق و 698 تخت در كهگیلویه و بویراحمد به مسافران این استان خدمات رسانی می‌كند.
سردار مهدی انصاری اظهار داشت كه برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر این استان همزمان با سراسر كشور از 27 اسفند آغاز می شود و تا 16 فروردین ادامه دارد.
وی یادآور شد كه بیش از 70 تیم خودرویی و 52 تیم پاس پیاده در تمامی جاده های ارتباطی به ویژه نقاط حادثه خیز مستقر و آمادگی كامل برای انجام خدمات امدادی به مسافران و گردشگران و همچنین اجرای طرح ترافیك در نوروز 96 را دارند.
سردار انصاری همچنین از محدودیت ترافیك در ایام پرتردد و شلوغ از جمله روزهای 27، 28 و 29 اسفند امسال، پنجم و ششم و نیز 12 و 13 فروردین 96 برای ماشین های سنگین، تریلر و كامیون ها به جز خودروهای حامل سوخت در سطح های جاده های اصلی استان خبر داد.
مدیركل حمل و نقل و راهداری كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت كه در طول ایام نوروز امسال بیش از 260 نیروی امدادی در قالب 22 راهدارخانه و 150 دستگاه و ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبك در سطح جاده های استان مستقر خواهند شد.
علی خوان پایه افزود كه حدود 40 اكیپ راهداری در این راهدارخانه ها برای كاهش حوادث جاده ای به مردم و مسافران نوروزی خدمات رسانی می كنند.
كهگیلویه وبویراحمد یكی از معدود استانهای كشور است كه دارای اقلیم و طبیعت چهارفصل است.
یاسوج مركز استان كهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل دارا بودن طبیعت بكر و جنگل های انبوه به پایتخت طبیعت ایران معروف است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشكی
3016/8005