۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۷:۵۳
کد خبر: 82466422
T T
۰ نفر
تجليل از هنرمندان متعهد، رسالت اصلي متوليان اصلي فرهنگ و هنر است

سنندج- ايرنا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كردستان گفت: هنر ارزشي و تجليل از هنرمندان متعهد وظيفه و رسالت اصلي متوليان فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عليرضا آشناگر شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگي برنامه هاي هفته هنر انقلاب در سنندج، با اشاره به فرهنگي بودن استان و تأكيد بر اهميت اين هفته افزود: اين هفته بهترين فرصت براي معرفي و برجسته سازي پتانسيل هاي هنري و فرهنگي استان است.
وي با اشاره به خدمات ارزنده شهيد اهل قلم 'مرتضي آويني' اظهار كرد: هنر ارزشي و تجليل از هنرمندان متعهد وظيفه و رسالت اصلي متوليان فرهنگ و هنر است و در اين زمينه تمامي دستگاه هاي فرهنگي و هنري بايد حوزه هنري استان را در برگزاري شايسته برنامه هاي اين هفته ياري دهند.
معاون سياسي و امنيتي استاندار كردستان با اشاره به برگزاري جشنواره هاي برگزار شده از جمله جشنواره دف نوازي دف نواي رحمت و همنوازي هزار دف نواز كه به همت حوزه هنري برگزار شد گفت: از اين فرصت ها بايد به نحو شايسته در جهت معرفي توانمندي هاي فرهنگي و هنري استان بهره برد.
وي با تأكيد بر خلاقيت و نوآوري در برنامه ها، هفته هنر انقلاب را بهترين فرصت براي ارج نهادن به هنر متعهد دانست و افزود: تجليل از خانواده شهداي هنرمند، برگزاري كارگاه هاي تخصصي در جهت تبيين هنر انقلاب در كنار برنامه هايي توسط حوزه هنري استان پيش بيني شده است، مي تواند فضاي فرهنگي و هنري استان را بيش از پيش در مسير توليد آثار فاخر سوق دهد.
آشناگر در ادامه با تأكيد بر تلاش براي حضور حداكثري مردم در انتخابات پيش رو اظهار كرد: اين فضا مي تواند فرصت مناسبي براي تبيين هنر انقلاب نيز باشد اما بايد از آلوده شدن هنر به مسائل سياسي با جديت پرهيز شود و هنرمندان در جهت تبيين شاخص هاي اصلي هنر انقلاب در جامعه و ايجاد شور و نشاط اجتماعي بدور از هر گونه شائبه سياسي فعاليت كنند.
وي با اعلام آمادگي استانداري براي هرگونه كمك در برگزاري اين هفته پر اهميت تأكيد كرد: هفته هنر انقلاب، بهترين فرصت براي معرفي شاخص هاي ارزشي هنر متعهد در استان است كه بايد به خوبي و با بسيج تمامي دستگاه ها به عنوان همكار حوزه هنري برگزار شود.
20 فروردين سالروز شهادت شهيد سيد مرتضي آويني به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاري شده و از چند سال گذشته با پيشنهاد حوزه هنري از 19 تا 25 فروردين به عنوان هفته هنر انقلاب معرفي شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي /** انتشار دهنده: اميد بهمني