۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸
کد خبر: 82466624
T T
۰ نفر
اجراي طرح آرامش بهاري در آستان امامزادگان 6 شهرستان آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي گفت: طرح آرامش بهاري با هدف توجه به نيازهاي معنوي مردم به ويژه مسافران نوروزي از 25 اسفندماه جاري همزمان با سراسر كشور به ميزباني آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه در استان شروع شده و تا 15 فروردين ادامه دارد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: قرار است اين طرح به ميزباني آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه در 6 شهرستان اروميه، خوي، سلماس، مياندوآب، چايپاره و نقده به اجرا درآيد.
وي اضافه كرد: 38 هزار نفر در نوروز 95 در قالب طرح آرامش بهاري، ميهمان آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه استان بودند كه از اين تعداد 12 هزار نفر با حضور در خيمه هاي معرفت، سوالات و شبهات ديني خود را مطرح كردند.
وي اظهار كرد: در نوروز سال 95 همچنين چهار هزار و 500 نفر در لحظه تحويل سال در جوار امام زادگان آذربايجان غربي، سال خود را آغاز كردند.
وي ادامه داد: اين طرح به منظور تقويت و بيان جايگاه اجتماعي و نفوذ معنوي سادات و امام زادگان در كشور، خدمات رساني مطلوب به زائران و مسافران نوروزي، ارتقاي بصيرتي و معرفتي عموم مردم و تبديل بقاع متبركه به قطب بزرگ فرهنگي و ديني در راستاي عمل به منويات مقام معظم رهبري برگزار مي شود.
وي ادامه داد: در قالب اجراي اين طرح گام‌هاي خوبي در جهت نشر معارف اسلامي و ترويج فرهنگ اسلامي شيعي در جوار امامزادگان و جذب خانواده ها و جوانان براي اجراي اين طرح برداشته شده است.
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي گفت: طرح آرامش بهاري امسال در 14 امامزاده و بقعه متبركه استان اجرا مي شود.
حجت الاسلام جوانبخت اظهار كرد: آيين تحويل سال نو و برپايي سفره هفت سين، برگزاري مداحي، پخش بيانات مقام معظم رهبري در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه از مهم ترين برنامه هاي در نظر گرفته براي اجرا در طرح آرامش بهاري است.
وي ادامه داد: خيمه هاي معرفت در قالب طرح آرامش بهاري برپا مي شود كه در اين خيمه ها انواع برنامه هاي فرهنگي با حضور 22 مبلغ كارشناس و روحاني اعزامي به امامزادگان در حوزه هاي خانواده، پاسخگويي به مسائل شرعي و آشنايي با سبك زندگي اسلامي و معارف اهل بيت ارائه مي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي بيان كرد:40 زائرسرا و سوئيت در امامزادگان استان براي اسكان مسافران نوروزي آماده و مهيا شده است.
وي افزود: شماره پيامكي 10000114441 ستاد اداره كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي آماده دريافت نظرات، انتقادات و پيشنهادات درخصوص امكانات بقاع متبركه استان از مسافران نوروزي به آذربايجان غربي است.
به گزارش ايرنا، طرح آرامش بهاري در راستاي عمل به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص تبديل شدن بقاع متبركه به مراكز فرهنگي در هفت سال گذشته در سطح كشور برگزار شده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني