۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۷
کد خبر: 82468788
T T
۰ نفر
29 پایگاه ثابت و سیار در جاده های كردستان استقرار یافته است

سنندج- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر كردستان گفت: 29 پایگاه اعم از ثابت و سیار موقت و جاده ای در استان كردستان استقرار یافته است.

حسن خدابنده لو روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج با اشاره به اینكه هر ساله همزمان با سراسر كشور طرح نوروزی هلال احمر در كردستان آغاز می شود افزود: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر از 25 اسفند سال جاری آغاز شده و تا 15 فروردین سال 96 ادامه دارد.
وی اظهار كرد: طرح امداد و نجات نوروزی و استقرار پایگاه های ثابت از طرح های ملی است كه هر ساله در سراسر كشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: افزون بر پایگاه های جاده ای یك تیم پشتیبان نیز در شعب هلال احمر استان با هدف ارایه خدمات مطلوب به مسافران مستقر شده است.
وی همچنین افزود: تیم خواهران، تیم واكنش سریع، طرح توانا و طرح مسافران نوروزی از دیگر طرح هایی است كه در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران نوروزی خدمات ارایه می كنند.
به گفته وی طرح راهنمای مسافران نوروزی در تمام شهرستان های استان مستقر شده و یك پست به صورت 24 ساعته در شهرستان بانه به مسافران نوروزی خدمات ارایه می كند.
او طرح ایمنی و خدمات سلامت به مسافران را یكی دیگر از طرح های هلال احمر بیان كرد و گفت: در این طرح پایگاه های هلال احمر در استان خدمات سلامت، مانند فشار خون و كنترل قند خون مراجعه كنندگان را انجام می دهند.
وی افزود: جوانان داوطلب هلال احمر در 25 پست با توزیع نقشه و كروكی و توزیع تنقلات به مسافران نوروزی مسافران را راهنمایی می كنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كردستان، آسایش و آرامش و داشتن سفر ایمن برای مسافران نوروزی را دغدغه هلال احمر عنوان كرد و گفت: مسافران نوروزی به عنوان سفیران فرهنگی محسوب می شوند و می توانند انتقال دهنده فرهنگ استان باشند.
خدابنده لو با اشاره به اینكه كاهش تصادفات جاده ای دغدغه هلال احمر است اظهار كرد: در 10 سال گذشته با كاهش تلفات و مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای مواجه بودیم و ما درصددیم آمار مرگ و میر تصادفات را كاهش دهیم.
وی ادامه داد: روزانه 250 امدادگر و نجات گر در حوزه امداد و نجات مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینكه هلال احمر روزانه پنج هزار نفر روز به مردم خدمات ارایه می كند، اظهار كرد: پنجم تا 15 فروردین سال 96 ، یك بالگرد در استان مستقر می شود و به صورت هوایی عملیات امداد و نجات را انجام می دهد.
خدابنده لو به اقدامات هلال احمر در زمستان امسال اشاره كرد و گفت: جوانان امدادگر هلال احمر در ایام برف و كولاك به پنج هزار نفر در استان امدادرسانی كردند و تعداد 2 هزار نفر از در راه ماندگان را اسكان دادند.
وی افزود: هفت مادر باردار نیز در ایام برف و كولاك زمستان توسط امدادگران هلال احمر نجات پیدا كردند.
6108/7352
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: امید بهمنی