۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82471863
T T
۰ نفر

اسكان 23 مسافر در مناطق برف گير گيلان توسط هلال احمر

۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82471863
اسكان 23 مسافر در مناطق برف گير گيلان توسط هلال احمر

رشت - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان از اسكان 23 مسافر در مناطق برف گير استان خبر داد.

مهدي ولي پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد مسافر روز گذشته (چهارشنبه) به دليل بارش برف در گردنه حيران و اسالم به خلخال در غرب گيلان اسكان يافتند و از خدمات هلال احمر استان بهره مند شدند.
بنا به اعلام اداره كل هواشناسي گيلان، آسمان امروز استان ابري و مه آلود، بارندگي، گاهي وزش باد و ارتفاعات احتمال بارش برف و براي فردا (جمعه) نيز آسمان ابري و مه آلود، در بعضي نقاط بارندگي، گاهي وزش باد، اواخر وقت با كاهش ناپايداري و ارتفاعات احتمال بارش برف خواهد بود.
وي اظهار داشت: جمعيت هلال احمر گيلان در اجراي طرح امداد و نجات نوروزي تا ساعت 20 روز گذشته (چهارشنبه) با انجام 53 ماموريت، به 60 مصدوم خدمات رساني كرد.
ولي پور خاطرنشان كرد: 153 هزار و 891 نفر نيز از طرح ملي ايمني و سلامت جمعيت هلال احمر گيلان بهره مند شدند.
وي با بيان اين كه در اجراي طرح ياد شده، 141 هزار و 160 بروشور و لوح فشرده آموزشي توزيع شده، تصريح كرد: آموزش در زمينه پيشگيري از بيماري هاي واگير از جمله ايدز و نيز پيشگيري از اعتياد از جمله طرح ها در اجراي طرح ملي ايمني و سلامت بوده است.
طرح امداد و نجات جمعيت هلال احمر گيلان از چهارشنبه هفته گذشته براي امدادرساني ويژه نوروز آغاز شده و تا هفدهم فروردين ماه جاري ادامه دارد. در اجراي اين طرح 24 پايگاه ثابت، سيار و موقت امدادي فعال شده كه 210 نيروي عملياتي و پرسنل به صورت شبانه روزي در پايگاه ها و شعبه ها به مسافران نوروزي خدمات ارائه مي دهند.
همچنين طرح راهنماي مسافران نوروزي جمعيت هلال احمر استان با شعار ايمني و سلامت و بهبود رفتار ترافيكي (بهرفت) تا هفدهم فروردين ماه جاري ادامه دارد. در اجراي اين طرح 24 پست جوانان با عنوان ايمني و سلامت و شعار بهبود رفتار ترافيكي ( بهرفت ) فعال شده كه يك هزار عضو جوان در پست هاي جوانان از ساعت هشت تا 20 به مسافران نوروزي خدمات ارائه مي دهند.
16 تيم سيار سحاب ( دوچرخه سواران امدادگر) خدماتي از قبيل آموزش همگاني امدادي و پيشگيري از ايدز ( همتايان )، معرفي نقاط پر خطر و امن، تست فشار و قند خون، پر كردن اوقات فراغت كودكان در مكان پست هاي جوانان با آموزش چهره به چهره، راه اندازي پويش نه به تصادفات خدمات ارائه مي دهند.
جمعيت هلال احمر استان گيلان داراي بيش از سه هزار امدادگر است.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده: اميرحسين كبيري
7286/2007
۰ نفر