۵ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۱۰
کد خبر: 82473754
T T
۰ نفر

شناسايي يكهزار و 413 واحد صنفي متخلف در مشهد

۵ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۱۰
کد خبر: 82473754
شناسايي يكهزار و 413 واحد صنفي متخلف در مشهد

مشهد- ايرنا- مدير بازرسي و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوي از شناسايي يكهزار و 413 واحد صنفي متخلف در مشهد در اجراي طرح تشديد نظارت بر واحدهاي صنفي طي ايام نوروز خبر داد.

احسان اصولي روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: در طرح تشديد نظارت اتاق اصناف مشهد كه از 15 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده تاكنون 15 هزار و 122 فقره بازرسي از واحدهاي صنفي مختلف شهر انجام شده است.
وي افزود: تخلفات انجام شده به ارزش ريالي 10 ميليارد ريال برآورد شده كه اقدامات قانوني مناسب براي برخورد با واحدهاي صنفي متخلف صورت گرفته است.
وي اظهار كرد: در اين ايام 195 گشت بازرسي و نظارت با مجموعه هاي مختلف از جمله سازمان صنعت و معدن، تعزيرات حكومتي و اتحاديه هاي مختلف انجام شده است.
اصولي با بيان اينكه در تعطيلات نوروزي به عرضه مرغ، ماهي، تخم مرغ، آجيل و خشكبار، نان و ميوه به صورت ويژه توجه شده است، گفت: بازرسان در 2 نوبت كاري صبح و بعد از ظهر به صورت مستمر آماده خدمت رساني به زائران و مجاوران در شهر مشهد بوده اند.
وي افزود: براي نظارت بيشتر در عرضه مرغ و ماهي يك پايگاه بازرسي و نظارت در ميدان استقلال مشهد نيز استقرار يافته است.
وي اظهار كرد: در اين طرح بازرسان و كارشناسان اتحاديه ها با خودروهاي مخصوص و گشتهاي ويژه در شهر، بازرسي و نظارت را انجام مي دهند تا دسترسي به بازرسان براي مردم و واحدهاي صنفي به سهولت انجام شود.
هم اكنون 91 هزار واحد صنفي داراي پروانه در مشهد در قالب 105 اتحاديه فعاليت مي كنند.

* شناسايي 100 واحد متخلف فروش آجيل و خشكبار در مشهد
رئيس اتحاديه آجيل و خشكبار مشهد نيز از شناسايي 100 واحد متخلف فروش آجيل و خشكبار از 25 اسفندماه سال گذشته تاكنون خبر داد.
عليرضا ارزاني با بيان اينكه در ايام پاياني سال گذشته نظارت بر واحدهاي صنفي از نظر قيمت و كيفيت آجيل تشديد شد، افزود: بازرسي ويژه اين اتحاديه از 25 اسفند ماه در شهر مشهد آغاز شده و گشت هاي مختلف روزانه از بيش از 100 واحد صنفي بازديد مي كنند.
وي اظهار كرد: شرايط مشهد به دليل حضور زائران و مسافران نوروزي نسبت به ديگر شهرهاي كشور متفاوت است و بايد نظارت و بازرسي به صورت دقيق انجام شود.
ارزاني با بيان اينكه بيشتر تخلفات فروش آجيل و خشكبار توسط واحدهاي غير مرتبط انجام شده است، گفت:
به عنوان مثال يك تعميرگاه موتورسيكلت در مشهد اقدام به فروش آجيل و خشكبار كرده بود كه با حضور بازرسان مربوطه از فروش و عرضه آن توسط اين واحد صنفي جلوگيري شد.
وي افزود: فروش آجيل هاي رنگي و پرنمك نيز از ديگر تخلفاتي بوده كه تاكنون توسط واحدهاي صنفي اين اتحاديه صورت گرفته است.
هم اكنون يكهزار و 200 واحد صنفي در اين اتحاديه مشغول فعاليت هستند.
7498 / 6053 خبرنگار: توحيد آرش نيا ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم