۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۵۰
کد خبر: 82476301
T T
۰ نفر
ارائه خدمات نوروزي هلال احمر گيلان به بيش از 227 هزار نفر

رشت - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان گفت: در اجراي طرح هاي نوروزي اين جمعيت به بيش از 227 هزار نفر خدمات رساني شده است.

مهدي ولي پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از آغاز طرح هاي نوروزي هلال احمر استان گيلان تاكنون، 227 هزار و 724 نفر از طرح ايمني و راهنمايي جوانان و يكصد و 97 حادثه ديده از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.
وي اظهار كرد: مسافران نوروزي با حضور در پست هاي ايمني و سلامت از خدمات ايمني بهداشتي، اجتماعي و آموزشي هلال احمر استان گيلان بهره مند شدند.
ولي پور بيان كرد: اين خدمات در قالب طرح بهرفت ( بهبود رفتار ترافيكي ) ، طرح همتايان (آموزش در زمينه پيشگيري از بيماري هاي واگير شامل ايدز) و طرح پيمان ( آموزش هايي در رابطه با پيشگيري از اعتياد) بهره مند شدند.
وي اضافه كرد: 2 هزار نفر از امدادگران و اعضاي داوطلب و 200 نفر از همكاران به ‌طور مستقيم در طرح نوروزي جمعيت هلال احمر گيلان فعاليت دارند.
طرح راهنماي مسافران نوروزي جمعيت هلال احمر گيلان با شعار ايمني و سلامت و بهبود رفتار ترافيكي (بهرفت) از بيست و ششم اسفندماه گذشته در استان به اجرا درآمده و تا هفدهم فروردين 96 ادامه دارد.
در اجراي اين طرح 24 پست جوانان با عنوان ايمني و سلامت و شعار بهبود رفتار ترافيكي ( بهرفت ) فعال شده كه يك هزار عضو جوان در پست هاي جوانان از ساعت هشت تا 20 به مسافران نوروزي خدمات ارائه مي دهند.
16 تيم سيار سحاب ( دوچرخه سواران امدادگر) خدماتي از قبيل آموزش همگاني امدادي و پيشگيري از ايدز ( همتايان )، معرفي نقاط پر خطر و امن، تست فشار و قند خون، پر كردن اوقات فراغت كودكان در مكان پست هاي جوانان با آموزش چهره به چهره، راه اندازي پويش نه به تصادفات خدمات ارائه مي دهند.
طرح امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان گيلان نيز از بيست و پنجم اسفندماه گذشته براي امدادرساني ويژه نوروز آغاز شده و تا 17 فروردين 96 ادامه دارد.
در اجراي اين طرح 24 پايگاه ثابت، سيار و موقت امدادي فعال شده كه 210 نيروي عملياتي و پرسنل به صورت شبانه روزي در پايگاه ها و شعبه ها به مسافران نوروزي خدمات ارائه مي دهند.
جمعيت هلال احمر استان گيلان داراي بيش از سه هزار امدادگر است.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده:كبيري
7286/2007