۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82477217
T T
۰ نفر
ارائه خدمات درمانی به 43 هزار نفر در سیستان و بلوچستان در ایام نوروز

زاهدان - ایرنا - دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی زاهدان و مدیر مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز طرح نوروزی از 25 اسفند تا كنون به 43 هزارنفر در سراسر استان خدمات درمانی ارائه شده است.

به گزارش ایرنا دكتر فریبرز راشدی روز چهارشنبه در دیدار نوروزی استاندار سیستان و بلوچستان از مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی استان اظهار داشت: سه هزار و 62 نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.
وی با بیان اینكه 247 فقره تصادف در این مدت در جاده های سیستان و بلوچستان رخ داده است افزود: متاسفانه بر اثر این حوادث 18 نفر كشته و 386 نفر نیز مصدوم شدند.
وی گفت: همزمان با آغاز طرح نوروزی 120 پایگاه اورژانس، 30 ایستگاه سلامت، 820 نفر تكنسین با 212 دستگاه آمبولانس در حال خدمت رسانی به گردشگران و مسافران هستند.
مدیر مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی سیستان و بلوچستان انجام 6 پرواز توسط آمبولانس هوایی، فعال بودن همه بیمارستان ها، كلینیك های تخصصی و داروخانه ها را از دیگر خدمات این نهاد در تعطیلات نوروزی برشمرد.
دكتر راشدی اظهار داشت: هم استانی های گرامی و میهمانان نوروزی در صورت نیاز به كسب هر گونه اطلاع در خصوص خدمات نظام سلامت در ایام نوروز می توانند با شماره تلفن 33220425-054 تماس گیرند.
دكتر علیرضا مباركی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان نیز در این نشست گفت: همزمان با نوروز اقدامات خوبی در زمینه تامین داروهای مورد نیاز صورت گرفته به گونه ای كه تاكنون كمبود دارویی گزارش نشده است.
وی 96 مورد بازرسی از داروخانه ها و عطاری ها را از جمله اقدامات این معاونت در ایام نوروز ذكر كرد.
دكتر مجید یوسفی مدیر حوزه درمان دانشگاه علوم پزشكی نیز در این نشست گفت: هم اینك هزار و 200 تخت بیمارستانی در حوزه این دانشگاه فعال و در حال ارائه خدمات به هموطنان است.
وی طرح تحول سلامت را گامی ارزنده در زمینه بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان محروم سیستان و بلوچستان ذكر كرد.
وی افزود: در این راستا در چهار سال اخیر حدود 670 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات بیمارستانی و غیره هزینه و 450 طرح عمرانی نیز در حوزه این دانشگاه آغاز شده كه 170 طرح تاكنون به اتمام رسیده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده كه شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و كنارك زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیكشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشكده علوم پزشكی ایرانشهر قرار دارند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan