۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82477695
T T
۰ نفر
ديدار مديران انجمن صنفي هنرمندان تركيه با رايزن فرهنگي سفارت ايران در آنكارا

آنكارا- ايرنا- نزيه دميرتپه و نجم الدين ياغچي از مديران و اعضاي هيات مديره انجمن صنفي هنرمندان تركيه روز سه شنبه با حسن صفرخاني رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران ديدار كردند.

به گزارش ايرنا، در اين ديدار كه در محل رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در آنكارا انجام شد، نزيه دميرتپه با معرفي انجمن هنرمندان تركيه و با اشاره به فعاليت هاي اين انجمن براي برگزاري نمايشگاه هنري آثار هنرمندان تركيه در داخل و خارج، بر توسعه مناسبات فرهنگي تركيه با ايران تاكيد كرد.
وي گفت: با توجه به ضرورت شناخت و ارتباط بيشتر با كشور جمهوري اسلامي ايران و توسعه همكاري هاي فرهنگي و هنري و همچنين با توجه به روابط فرهنگي، هنري وتاريخي دو كشور علاقمنديم كه نمايشگاه امسال اين انجمن را در ايران با همكاري رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران و مسئولين و نهادهاي فرهنگي و هنري شهر تبريز در اين شهر برگزار كنيم.
وي افزود: آثار بيش از 80 نفر از هنرمندان تركيه شامل 120 اثر نقاشي و طراحي و گرافيك و تعداد بسيار محدود آثار حجمي و مجسمه براي اين منظور جمع آوري خواهد شد.
وي بيان كرد: كتاب اين نمايشگاه نيز به زبان تركي و فارسي از سوي وزارت فرهنگ و گردشگري تركيه با سخنان سفير ايران، رايزن فرهنگي ايران، مدير نهاد فرهنگ و هنر مورد نظر در تبريز و رئيس انجمن صنفي هنرمندان تركيه براي ايام نمايشگاه منتشر خواهد شد.
وي با اشاره به برنامه ريزي براي برگزاري اين نمايشگاه در تاريخ 25 تا 28 ارديبهشت 96 در تبريز گفت: هنرمندان شركت كننده، علاوه بر نمايشگاه از شهرهاي مهم آذربايجان از جمله تبريز، اردبيل، اروميه و خوي نيز باديد خواهند كرد.
حسن صفرخاني رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در تركيه نيز با تشريح وضعيت هنري و اقدامات ارزشمند مسئولان كشورمان در توسعه هنر، شهر تبريز را از مناطق برخوردار از هنر و هنرمندان بنام معرفي كرده و حضور هنرمندان دو كشور را در كشور مقابل موجب رونق همكاري هاي هنري و تبادل تجربيات ارزنده هنري دانست.
وي اعلام كرد: موضوع را با مسئولان هنري كشورمان با هدف فراهم شدن بستر همكاري مشترك مطرح كرده و پيگيري لازم را انجام خواهد داد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري