۱۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82478488
T T
۰ نفر
حمایت رئیس ای اف سی از پیشنهاد هشت سهمیه برای آسیا در جام جهانی2026

تهران- ایرنا- رئیس كنفدراسیون فوتبال آسیا از پیشنهاد اختصاص هشت سهمیه به این قاره در جام جهانی 2026 حمایت كرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای رسمی ای اف سی، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس كنفدراسیون آسیا نحوه توزیع سهمیه ها در جام 2026 را منصفانه بیان كرد.
مجمع فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) مركب از رئیس فیفا و شش كنفدراسیون قاره ای روز پنجشنبه با پیشنهاد اختصاص سهمیه هر قاره برای جام جهانی 2026 موافقت كرد.
جام های جهانی 2018 و 2022 با حضور 32 تیم برگزار می شوند، اما براساس تصمیم فیفا از سال 2026 قرار است این تورنمنت با حضور 48 تیم برگزار شود.
شیخ سلمان گفت كه افزایش سهمیه آسیا به رشد فوتبال در این قاره كمك می كند. این سهمیه ها بازتاب جایگاه آسیا به عنوان بزرگترین قاره جهان از نظر وسعت و جمعیت و قدرت اقتصادی آن است.
سهمیه های پیشنهادی قرار است برای تصویب به شورای فیفا ارائه شود. این شورا روز 19 اردیبهشت (9 ماه مه) در منامه پایتخت بحرین تشكیل جلسه می دهد.
سهمیه های پیشنهادی برای هر كنفدراسیون به شرح زیر است:
كنفدراسیون آسیا: هشت سهمیه مستقیم
كنفدراسیون آفریقا: 9 سهمیه مستقیم
كنفدراسیون فوتبال آمریكای شمالی، مركزی و كارائیب (كونمبول) : 6 سهمیه مستقیم
كنفدراسیون فوتبال آمریكای جنوبی: 6 سهمیه مستقیم
كنفدراسیون اقیانوسیه: یك سهمیه مستقیم
اتحادیه فوتبال اروپا: 16 سهمیه مستقیم
كشور میزبان نیز یك سهمیه مستقیم دارد و سهمیه آن از كنفدراسیون مربوطه كسر می شود. در مواردی كه دو كشور میزبان هستند، تعداد سهمیه كشورهای میزبان از طرف شورای فیفا تعیین خواهد شد.
برای دو سهمیه باقیمانده تورنمنت پلی آف با حضور شش تیم برگزار می شود تا از میان آنها دو تیم به جام جهانی راه پیدا كنند. این شش تیم از همه قاره ها به جز اروپا (و یك تیم از كنفدراسیونی كه كشور میزبان در آن قرار دارد) هستند.
ورزشی**1584
۰ نفر