۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82480323
T T
۰ نفر
بازدید 95 هزار گردشگر نوروزی از بقاع متبركه چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- مدیركل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری( 28 اسفند) تا روز 13 فروردین در حدود 95 هزار زائر و مسافر نوروزی از امامزادگان و بقاع متبركه این استان دیدن كردند.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امامزاده حمزه ابن علی بلداجی، امامزادگان حلیمه و حكیمه خاتون شهركرد، سیدمحمد بارده، سید بهاءالدین شیخ شبان و محمد ابن علی منجرمویی لردگان میزبان بیشترین جمیعت زائران بوده است.
وی همچنین از اسكان 2 هزار مسافر نوروزی در زائرسراهای بقاع متبركه استان خبر داد و گفت: ارائه 30 نفر ساعت مشاوره دینی، اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در قالب خیمه های معرفت و اقامه نماز جماعت از دیگر خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری بوده است.
به گفته عزیزی، 18 پایگاه پاسخگویی شرعی با حضور 20 كارشناس دینی در صحن امامزادگان و بقاع متبركه راه اندازی شده كه تا 15 فروردین در نوبت های صبح و عصر به زائران خدمات مشاوره ای درزمینه های دینی، اجتماعی و فرهنگی ارائه داده می دهند.
طرح آرامش بهاری در 100 بقعه متبركه این استان از 28 اسفندماه آغاز شد و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد.
هم اكنون یك هزار و 50 مسجد، 350 حسینیه، مهدیه و 100 بقعه متبركه شامل امامزادگان و قدمگاه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشاردهنده : مرتضی شاهوردی
7363/6199