۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82480493
T T
۰ نفر

امدادرساني هلال احمر گيلان به 464 حادثه ديده در نوروز

۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82480493
امدادرساني هلال احمر گيلان به 464 حادثه ديده در نوروز

رشت - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان گفت: از ابتداي اجراي طرح امداد و نجات نوروزي اين جمعيت تا سيزدهم فروردين ماه جاري، 464 حادثه ديده از خدمات اين طرح بهره مند شدند.

مهدي ولي پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: طرح امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان گيلان از بيست و پنجم اسفندماه گذشته براي امدادرساني ويژه نوروز آغاز شده و تا 17 فروردين 96 ادامه دارد.
وي اظهار داشت: در اجراي اين طرح امدادگران و نجاتگران جمعيت هلال احمر استان گيلان با حضور در 159 عمليات جاده اي ، 78 نفر را به مراكز درماني منتقل كردند.
وي بيان كرد: مسافران با حضور در پست هاي ايمني و سلامت از خدمات ايمني بهداشتي، اجتماعي و آموزشي اين جمعيت در قالب طرح بهرفت (بهبود رفتار ترافيكي)، طرح همتايان ( ارايه آموزش با هدف پيشگيري از ايدز) ، پيمان ( آموزش در رابطه با پيشگيري از اعتياد) و خيمه هاي نماز جمعيت بهره مند شدند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان با بيان اين كه بيش از 255 هزار نفر نيز در نوروز از طرح ايمني و راهنمايي جوانان بهره مند شدند، تصريح كرد: 275 هزار بروشور، لوح فشرده ، نقشه و مطالب آموزشي در بين مسافران توزيع شده است.
وي با اشاره به فعاليت 2 هزار امدادگر و اعضاي داوطلب و 200 نفر از همكاران به طور مستقيم در طرح نوروزي هلال احمر استان گيلان يادآور شد: 51 دستگاه خودروي امدادي و پشتيباني و 16 شعبه هلال احمر استان گيلان در حال آماده باش هستند.
طرح راهنماي مسافران نوروزي جمعيت هلال احمر گيلان با شعار ايمني و سلامت و بهبود رفتار ترافيكي (بهرفت) از بيست و ششم اسفندماه گذشته در استان به اجرا درآمده و تا هفدهم فروردين 96 ادامه دارد.
در اجراي اين طرح 24 پست جوانان با عنوان ايمني و سلامت و شعار بهبود رفتار ترافيكي ( بهرفت ) فعال شده كه يك هزار عضو جوان در پست هاي جوانان از ساعت هشت تا 20 به مسافران نوروزي خدمات ارائه مي دهند.
16 تيم سيار سحاب ( دوچرخه سواران امدادگر) خدماتي از قبيل آموزش همگاني امدادي و پيشگيري از ايدز ( همتايان )، معرفي نقاط پر خطر و امن، تست فشار و قند خون، پر كردن اوقات فراغت كودكان در مكان پست هاي جوانان با آموزش چهره به چهره، راه اندازي پويش نه به تصادفات خدمات ارائه مي دهند.
طرح امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان گيلان از بيست و پنجم اسفندماه گذشته براي امدادرساني ويژه نوروز آغاز شده و تا 17 فروردين 96 ادامه دارد.
در اجراي اين طرح 24 پايگاه ثابت، سيار و موقت امدادي فعال شده كه 210 نيروي عملياتي و پرسنل به صورت شبانه روزي در پايگاه ها و شعبه ها به مسافران نوروزي خدمات ارائه مي دهند.
جمعيت هلال احمر استان گيلان داراي بيش از سه هزار امدادگر است.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشار دهنده:نصراله ابراهيمي
7286/6070