۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82480830
T T
۰ نفر

بازديد حدود 248 هزار نفر از اماكن گردشگري گناباد

۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82480830
بازديد حدود 248 هزار نفر از اماكن گردشگري گناباد

گناباد- ايرنا- رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گناباد از بازديد 247 هزار و961 نفر از اماكن گردشگري و تاريخي اين شهرستان طي تعطيلات نوروزي خبر داد و گفت: حدود يك پنجم اين بازديدها از قنات جهاني قصبه صورت گرفته است.

عليرضا شناسايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 38هزار و 325 مسافر نوروزي در اين مدت از قنات قصبه گناباد به عنوان تنها اثر ثبت شده استان خراسان رضوي در فهرست آثار جهاني ديدن كردند.
وي اظهار كرد: در اين مدت 18 هزار و 481 مسافر نوروزي در اماكن اقامتي پيش بيني شده اين شهرستان شامل ميهمانسرا، زائرسراهاي امامزادگان و بقاع متبركه، اقامتگاه بومگردي و خانه معلم اسكان يافتند.
وي با اشاره به افزايش بازديد گردشگران و مسافران نوروزي از آثار و جاذبه هاي گردشگري و تاريخي گناباد و افزايش ماندگاري اقامت در اين شهر، ثبت قنات قصبه در فهرست آثار جهاني را در اين زمينه بسيار موثر دانست.
دبير ستاد خدمات سفر گناباد گفت: 30 هزار بروشور و بسته فرهنگي در زمينه معرفي ظرفيتها و جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان منتشر و بين مسافران نوروزي توزيع شد.
شناسايي افزود: همچنين با هدف معرفي آثار فرهنگي و سنتي گناباد، بازارچه هاي مختلف صنايع دستي و جشنواره هاي بومي محلي در هشت روستاي اين شهرستان برگزار شد.
قنات قصبه گناباد با سابقه بيش از 2500 سال به عنوان قديمي ترين و عظيم ترين قنات كشور شاهكار تمدن تاريخ بشر در تامين آب و چشم انداز توسعه گردشگري در اين منطقه است و همچنان در تامين آب اين منطقه نقش مهم دارد.
شهرستان گناباد داراي 250 اثر تاريخي و معنوي است كه از اين تعداد 142 اثر در فهرست آثار ملي ثبت شده است.
چهار موزه باستان شناسي، مردم شناسي، آب و موزه روستايي زعفران نيز در گناباد براي بازديد علاقه مندان داير است.
وجود 17 مقبره امامزاده ها از ديگر ظرفيتهاي معنوي و مذهبي شهرستان گناباد است.
اين شهرستان در 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد كه به دليل قرار گرفتن در مسير سه استان خراسان جنوبي، يزد و خراسان رضوي، سالانه دهها هزار نفر از اين منطقه گذر مي كنند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم