۱۷ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۴۲
کد خبر: 82484505
T T
۰ نفر
موسسه پيو: جمعيت مسلمانان نسبت به مسيحيان در حال افزايش است

نيويورك-ايرنا - تحقيقات موسسه پژوهشي پيو نشان مي دهد كه در كمتر از 20 سال آينده شمار نوزاداني كه در خانواده هاي مسلمان بدنيا مي آيند از نوزادان خانواده هاي مسيحي بيشتر خواهد شد و رشد جمعيت در خانواده هاي بدون مذهب به صفر خواهد رسيد.

به گزارش ايرنا، بر آوردهاي تازه موسسه پژوهشي پيو كه روز پنجشنبه انتشار يافت، در مورد آمار نفوس جهاني نشان مي دهد در حالي كه خانواده هاي مسيحي جهان در سال هاي اخير شاهد به دنيا آمدن بيشترين شمار كودكان بوده اند اين روند در سال هاي آينده روبه كاهش گذاشته و درصد كودكاني در خانواده هاي مسلمان جهان بدنيا مي آيند بر آنها فزوني خواهد گرفت.
تحقيقات اين موسسه نشان مي دهد كه جمعيت مسلمانان جهان در سال هاي آينده شاهد بالاترين نرخ رشد نسبت به ساير اديان رسمي جهان خواهد بود و هم زمان زاد و ولد در خانواده هايي كه از هيچ مذهبي پيروي مي كنند بتدريج به صفر خواهد رسيد.
پيو متذكر شده است كه در فاصله سال هاي 2010 تا 2015 شمار نوزاداني كه در خانواده هاي مسلمان بدنيا آمده اند در مجموع 31 درصد كودكاني را كه در اين سال ها بدنيا آمده اند، تشكيل داده است و از هم اكنون نشانه هاي ادامه اين رشد سريع زاد و ولد مسلمانان در جهان مشهود است.
بر اساس اين گزارش رشد زاد و ولد در جوامع مسيحي جهان نيز در همين سال ها ادامه داشته اما اين رشد نسبت به مسلمانان محدود تر بوده است.
پيو نوشته است در حالي كه پيش بيني مي شود زاد و ولد مسيحيان منطقه آفريقاي سياه در سال هاي آينده شاهد افزايش محسوسي باشد اين رشد در ساير نقاط مسيحي نشين دنيا محتمل به نظر نمي رسد.
بر همين اساس دليل كاهش رشد جمعيت مسيحيان درصد غير متناسب مرگ و مير در اين جوامع است كه بر اساس اين تحقيقات به دليل بالا رفتن نرخ سالمندان در جوامع مذكور به 37 درصد رسيده است.
يكي از نكاتي كه در اين گزارش پژوهشي به آن اشاره شده افزايش نسبت مرگ و مير به زاد و ولد در جوامع مسيحي بويژه در كشور هاي اروپايي است.
اين تحقيقات نشان مي دهد كه در فاصله سال هاي 2030 تا 2035 ميلادي در حالي كه جهان شاهد بدنيا آمدن 225 ميليون نوزاد مسلمان خواهد بود شمار نوزادان مسيحي حداكثر به 224 ميليون خواهد رسيد و اين تفاوت بتدريج افزايش پيدا كرده و در سال هاي 2055 تا 2060 به 6 ميليون نفر خواهد رسيد.
اروپام-4-541 ** شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوري