۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۱۴
کد خبر: 82486449
T T
۰ نفر
سوریهای مقیم آمریكا تجاوز نظامی به كشورشان را محكوم كردند

تهران- ایرنا- دهها تن از سوری های مقیم آمریكا روز شنبه در اعتراض به حمله موشكی آمریكا به پایگاهی هوایی در كشورشان، تظاهرات كردند.

به گزارش شبكه تلویزیونی یورونیوز، عملیات نظامی آمریكا در سوریه و احتمال ادامه حملات، سوری های مقیم آمریكا را به واكنش واداشته است.
در شهر الن تاون در ایالت پنسیلوانیای آمریكا، اعضای جامعه مسیحیان سوریه به طرفداری از بشار اسد گردهم آمدند و به حمله موشكی ارتش آمریكا به دستور ترامپ اعتراض كردند.
تظاهرات كنندگان كه پرچم های سوریه منقش به تصویر بشار اسد رئیس جمهوری این كشور را در دست داشتند، ماجراجویی های اخیر آمریكا را محكوم كردند.
یك جوان سوری كه در این تظاهرات شركت كرده بود، در این باره می گوید: 'من یك سوری-آمریكایی هستم كه در انتخابات ریاست جمهوری شركت كردم. ما به دونالد ترامپ رای دادیم چون قول داده بود پلیس دنیا نباشد و علیه ارتش سوریه كاری نكند، گفته بود عظمت آمریكا را به آن بر می گرداند و در داخل این كشور می ماند. بگذارید ارتش سوریه خود، آنچه در سوریه می گذرد را حل كند. به آنها كمك كنیم و با عملكردی واحد، از شر داعش و تروریسم در سوریه و دنیا خلاص شویم.
همزمان با تظاهرات در ایالت پنسیلوانیا، برخی دیگر از ایالت های آمریكا نیز شاهد اعتراض سوری های مقیم آمریكا به اقدام نظامی واشنگتن در كشورشان بود.
در ایالت شیكاگوی آمریكا نیز دهها تن آمریكایی های مخالف سیاست های دونالد ترامپ، با برپایی تظاهرات، اقدام نظامی كاخ سفید در سوریه محكوم كردند.
به هرحال چه موافق و چه مخالف، جامعه مسلمانان مقیم آمریكا با دقت موضعگیری های
دونالد ترامپ و حركات نظامی این كشور در سوریه را دنبال می كنند و نگران حوادث آینده هستند.
به گزارش ایرنا، ماجراجویی آمریكا در سوریه كه با شلیك حدود شصت موشك به یكی از پایگاه های هوایی سوریه وارد مرحله ای تازه شده است، با واكنش های تند بسیاری از كشورها روبرو شده است.
نماینده بولیوی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریكایی را دروغگویی خواند كه با اینگونه اقدامات تلاش می كند جنگ را توجیه كند.
وی تاكید كرد كه واشنگتن با این حمله یكجانبه به سوریه مشروع سازمان ملل را نقض كرده است.
اروپام**9041**1908
مترجم: منوچهر جعفری ** ناشر : افشار دارابی