۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82487497
T T
۰ نفر

ساماندهی زباله در اطراف علم كوه كلاردشت

۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82487497
ساماندهی زباله در اطراف علم كوه كلاردشت

نوشهر- ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های چالوس و كلاردشت گفت : مكان های مشخص و مناسب برای جمع آوری زباله های كوهنوردان قله های علم كوه ، تخت سلیمان و سیاه كمان در شهرستان كلارشت تعیین می شود.

ابوالقاسم محمدپور روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگر چه 6 محیط بان نظارت های لازم را بر نحوه پاكیزگی این محیط بكر طبیعی منطقه برعهده دارند اما باید مكان های مشخصی در مسیرهای دسترسی افراد كوهنورد به قلل علم كوه ، تخت سلیمان و سیاه كمان برای تخلیه زباله در نظرگرفته شود.
وی گفت : برای تحقق این امر بزودی نشستی با حضور شهردار و بخشدار كلاردشت برگزار خواهیم كرد تا مكان های مشخص برای تخلیه زباله و نیز انتقال آن به مناطق پایین دست مشخص شود.
وی اظهار داشت : نكته مهم تر آنكه از آنجایی كه این منطقه شاهد افراد كوهنورد خارجی است و این افراد بنوعی می توان گفت انتقال دهنده آداب، رسوم و فرهنگ ایران به كشور خودشان هستند بنابر این باید با جدیت بیشتر این موضوع پی گیری تا از این پس شاهد پراكندگی زباله در جای جای اطراف علم كوه و دیگر قلل این منطقه نباشیم .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالوس و كلاردشت گفت : هر چند هر سال در پایان فصل كوهنوردی با همكاری نیروهای مردمی و افراد كوهنورد نسبت به جمع آوری زباله های رها شده در طبیعت بكر منطقه علم كوه اقداماتی صورت می گیرد اما امسال باید با نظارت و مدیریت بیشتر نگذاریم این وضعیت دوباره تكرار شود.
قله علم كوه به ارتفاع حدود چهار هزار و 850 متر در قسمت جنوب غربی شهر كلاردشت واقع است.
این قله كه پس از دماوند دومین قله مرتفع ایران محسوب می شود ، دارای مسیرهای سخت سنگ نوردی و دیواره نوردی در كشور است
طبق آمار منابع رسمی ، سال گذشته دستكم 9 هزار كوهنورد كه از این شمار دستكم 400 نفرشان خارجی بودند به قله علم كوه و تخت سلیمان در شهرستان كلاردشت صعود كردند.
فصل كوهنوردی در منطقه علم كوه كلاردشت هرسال از اوایل خرداد ماه آغاز می شود و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد.
همه سال بین 4 تا 5 تن زباله در دامنه های این قله ها جمع آوری می شود.
شهرستان تاریخی و كوهستانی كلاردشت با جمعیتی حدود 50 هزار نفر درغرب مازندران واقع است.
خبرنگار: مهراب زكی پور كینجی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
۰ نفر