۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۰۶
کد خبر: 82491792
T T
۰ نفر
تكميل تالار مركزي شيراز نيازمند بيش از 400 ميليارد ريال اعتبار است

شيراز- ايرنا- مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت: براي تكميل و به اتمام رسيدن عمليات ساخت تالار مركزي شيراز كه هم اينك به عنوان طرح ملي در دست احداث است، به بيش از 400 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

به گزارش دريافتي پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، بهزاد مريدي در بازديد نماينده شيراز و نماينده شهرستان هاي لارستان، خنج و گراش در مجلس شوراي اسلامي، از چگونگي عمليات ساخت تالار مركزي شيراز، پيشرفت فيزيكي اين تالار را 17 درصد بيان كرد و افزود: علاوه بر تامين اعتبار براي اتمام اين طرح به همكاري مسئولان بخش هاي مختلف اين استان در اين زمينه نياز مبرم داريم.
وي بيان داشت: اعتباري كه در سال 95 به اين طرح اختصاص داده شد 70 ميليارد ريال بود و براي سال 96 نيز 90 ميليارد ريال به اين امر تخصيص يافته است.
مريدي، با اشاره به اينكه اين تالار در زميني با زير بناي 14 هزار و 500 متر ساخته مي شود و سه بخش براي آن پيش بيني شده است، گفت: هم اينك ساخت اسكلت بخش نخست تالار به اتمام رسيده، بخش دوم اين مكان در مرحله فونداسيون قرار دارد و هنوز عمليات ساخت بخش سوم آن آغاز نشده است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس ادامه داد: افزون بر بخش هاي ياد شده، در اين تالار 2 سالن تخصصي به موسيقي و تئاتر
اختصاص دارد و همچنين فضايي براي برپايي نمايشگاه و تمرين تئاتر در نظر گرفته شده است.
مريدي، گفت: اتمام هر چه زودتر اين تالار يكي از خواسته هاي هنرمندان و اهالي فرهنگ فارس است.
دبير شوراي فرهنگ عمومي استان فارس افزود: ساخت بسياري از پروژه هاي عمراني حوزه فرهنگ و ارشاد اين استان تاكنون بر اساس بودجه هاي غيرمرتبط به انجام رسيده است.
مريدي بيان كرد: برخي از تماشاخانه ها و تالارهايي كه در اين استان به بهره برداري رسيده و يا در مرحله ساخت هستند به شيوه 'LSF' احداث شده اند زيرا ناگزير به اتمام آنها بوده ايم.
ساختمان هاي قاب فلزي سبك Lightweight Steel Framing موسوم به (LSF) به صورت خشك و به روش توليد صنعتي اجرا مي‌شوند، قاب‌هاي فولادي سبك (LSF) كه به وسيله نورد سرد تهيه مي‌شود، يكي از انواع سيستم‌هاي ساختماني مدرن است كه به وسيله اين روش مي‌توان ساختمان‌هايي را به صورت طبقات محدود (به طور معمول تا پنج طبقه) احداث كرد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس در بخش ديگري از مطالب خود، بيان داشت: يكي از اولويت هاي اين اداره كل در سال 96 تشكيل 14 انجمن فرهنگي و هنري در اين استان است كه اميدواريم با كمك دولت اين امر هر چه زودتر محقق شود.
دبير شوراي فرهنگ عمومي فارس ادامه داد: يكي از درخواست هاي اين اداره كل و اهالي فرهنگ و هنر فارس از مجمع نمايندگان اين استان، حمايت اين مجمع از بنياد فرهنگ و هنر فارس است.
مريدي بيان كرد: بيشتر اعضاي انجمن هاي تشكيل دهنده فرهنگ و هنر استان فارس را هنرمندان و اهالي فرهنگ شهرستان هاي اين استان تشكيل مي دهند و انتظار داريم در تخصيص بودجه رديفي از فصل ١٠ به اين كار اختصاص يابد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، بودجه فرهنگي اين اداره كل براي شهرستان هاي اين استان را ناكافي دانست و گفت: باور اينكه بودجه سالانه ما در بخش فعاليت هاي فرهنگي و هنري شهرستان ها كمتر از 80 ميليون ريال است دشوار است اما با اين وجود بايد پاسخگوي تمام سلايق هنرمندان و فرهنگوران فارس باشيم.
مريدي، در قسمت ديگري از سخنان خود، وضعيت سالن هاي سينما در فارس را رو به بهبود توصيف كرد و اظهار داشت: در حال حاضر در اين زمينه مشكلي در شيراز وجود ندارد و با به بهره برداري رسيدن پرديس شهر آفتاب در اين شهر كه داراي هفت سالن است اين شرايط رو به بهبودي است.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي هم در اين بازديد گفت: انجام كار فرهنگي نيازمند معاضدت و پشتيباني مجلس است و درخواست هايي كه هم براي پيشبرد فعاليت هاي فرهنگي فارس مطرح شد قابل انجام است و ما اين مطالبات را پيگيري مي كنيم.
فرج الله رجبي، همچنين خواستار بازنگري در طبقات ساختمان تالار مركزي شيراز شد.
جمشيد جعفرپور، نماينده مردم شهرستان هاي لارستان، خنج و گراش در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين بازديد در مورد كمك مجمع نمايندگان فارس براي تكميل ساخت تالار مركزي شيراز، قول مساعد داد.
دريافت خبر: سيد احمد نجفي ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي
2027 /6118