۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱
کد خبر: 82493178
T T
۰ نفر
همتی: عملیاتی شدن سرمایه گذاری شركت های بیمه خارجی در ایران/ جای اوراق های بیمه دربازار سرمایه خالی است

تهران - ایرنا - رییس كل بیمه مركزی ایجاد هماهنگی بین بازارهای مالی را ضروری دانست و گفت: با اینكه اوراق های بیمه در بازارهای بین المللی نقش پررنگی دارند اما سهم آنها در بازار ایران اندك است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عبدالناصر همتی» روز شنبه در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانك و بیمه افزود: بازار سرمایه نتوانسته است آنگونه كه باید در تامین مالی كشور نقش ایفا كند.
همتی صندوق های بازنشستگی را یكی از اركان بازار سرمایه و جای آنها در بازار سرمایه خالی دانست.
وی با بیان اینكه در سطح بین المللی، یك سوم اوراق بلندمدت در بازارهای مالی از سوی بیمه ها صادر می شود، افزود: بیمه ها نقش پایینی در بازار سرمایه ایران دارند و باید به سمتی حركت كنیم كه ارزش افزوده صنعت بیمه در بازار سرمایه تقویت شود و صندوق های بازنشستگی نیز بخشی از آن باشد.
رییس كل بیمه مركزی با بیان اینكه ضریب نفوذ بیمه در سال گذشته از 2 درصد گذشت، گفت: بیمه علاوه بر اینكه می تواند پوشش ریسك ارایه دهد، از منابع مهم تامین بازار های مالی است و در همه جای دنیا بیمه های عمر در این حوزه نقش آفرینی می كنند.
وی یكی از علل پایین بودن توسعه بیمه های عمر در كشور را بالا بودن نرخ سود سپرده عنوان كرد و افزود: با این وجود سال گذشته بیمه های عمر با رشد نزدیك 40 درصدی رو به رو شدند.
همتی با بیان اینكه بازارهایی با ریسك بالا باید بازدهی بالاتری داشته باشند، از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست ایجاد تعادل در بازارهای مالی را مورد توجه قرار دهد.
رییس كل بیمه مركزی تاكید كرد: ما نیاز به هماهنگی در بازارهای مالی داریم و نمی شود هر بازاری برای خودش تصمیم بگیرد.
وی با یادآوری فعال بودن 32 شركت بیمه ای و رشد 23 درصدی حق بیمه های تولیدی در كشور، پیش بینی كرد صنعت بیمه در سال 96 رشد خوبی داشته باشد.
همتی گفت: برای حمایت از سهامداران جزء به دنبال حاكمیت شركتی در صنعت بیمه هستیم كه این موضوع در دستور كار شورای عالی بیمه قرار دارد كه فردا برگزار می شود.
رییس كل بیمه مركزی با قدردانی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان به خاطر توافق برجام گفت: نتایج این توافق را در صنعت بیمه لمس می كنیم، در سال گذشته با سران صنعت بیمه جهان ملاقات داشتم و آنها آمادگی دارند با ایران همكاری كنند.
وی اظهار داشت: تفاهم های غیررسمی انجام شده و ظرف 2 تا سه ماه آینده سرمایه گذاری شركت های بیمه خارجی در صنعت بیمه ایران عملیاتی می شود.
رییس كل بیمه مركزی یادآور شد كه قانون تا 49 درصد سهام یك شركت، اجازه سرمایه گذاری خارجی را می دهد.
اقتصام** 2025 **1070**1561**خبرنگار: لیلا جودی**انتشار: مژگان توانا
۰ نفر