۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 82494312
T T
۰ نفر

شهردار: 68 طرح عمران شهري در مراغه اجرا مي شود

۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 82494312
شهردار: 68 طرح عمران شهري در مراغه اجرا مي شود

مراغه - ايرنا - شهردار مراغه با اشاره به بودجه مصوب شهرداري در سال 96 گفت: 68 طرح عمران شهري امسال توسط شهرداري اجرا مي شود.

به گزارش ايرنا، محمدرضا احمدي روز يكشنبه در نشست خبري تشريح برنامه هاي سال 96 شهرداري مراغه افزود: اين طرح هاي عمراني با حدود 600 ميليارد ريال اعتبار بودجه اي در سال جاري اجرا مي شود.
وي ادامه داد: از مجموع بودجه مصوب شهرداري در سال جاري بر اساس تصويب شوراي شهر مراغه، 53 درصد آن در بخش عمراني و خدماتي و 47 درصد آن نيز در بخش پروژه هاي جاري عمران شهري هزينه مي شود.
وي با اشاره به ميزان تحقق بودجه شهرداري مراغه در سال گذشته اضافه كرد: از مجموع بودجه 560 ميليارد ريالي سال 95، 41 ميليارد ريال آن و در حقيقت 75 درصد آن تحقق يافت.
وي گفت: با توجه به اينكه شهر تبريز در سال 2018 به عنوان پايتخت گردشگري كشورهاي اسلامي تصويب شده لذا در اين راستا رويكرد شهرداري مراغه نيز در اجراي طرح هاي عمراني و خدماتي ، توسعه گردشگري و توزيع عادلانه خدمات در سطح شهر است.
احمدي با اشاره به طرح هاي در حال اجراي عمران شهري مراغه افزود: هم اكنون 12 پروژه در باغ شهر مراغه در حال اجراست.
وي ادامه داد: طرح هاي ترمينال بزرگ با 85 درصد پيشرفت فيزيكي با حدود 6 ميليارد ريال اعتبار در زميني به مساحت 38 هزار متر مربع و زيربناي چهار هزار متر مربع در حال اجرا بوده و در ماه هاي آينده به بهره برداري مي رسد.
وي اضافه كرد: طرح هاي ايجاد منبع آب و بهسازي ميدان دانشجو، بهسازي خانه تاريخي خياباني، مرمت و بازسازي بناي شداديه، پارك دوم بانوان، ساماندهي محله زينال آباد و محله گلشن زهرا، آب نماي بلوار 48 متري، فرهنگسراي پهرآباد، تعريض پل ميدان شهرداري، تجهيز كارخانه آسفالت، راه دسترسي به ورزشگاه و بهسازي ميادين قطب و مادر از جمله طرح هاي در دست اجرا در سال جاري است.
شهردار مراغه با اشاره به لزوم توجه به بافت شهري و آثار تاريخي به عنوان زمينه ساز توسعه گردشگري در مراغه گفت: بهسازي و مرمت خانه تاريخي خياباني با زيربناي 680 متر مربع و نيز تخصيص 20 ميليارد ريال براي محوطه سازي و اصلاح مسير دسترسي به رصدخانه مراغه از اقدامات در دست اجرا در سال جاري براي اين منظور است.
احمدي افزود: ايجاد پارك جنگلي باغ شهر، بهسازي پارك ها، اصلاح ميادين شهري، بهسازي بلوار 48 متري شهيد دهقان، اجراي آب نما، ايجاد ايستگاه سوم آتش نشاني و تجهيز ايستگاه ها به نيازهاي ضروري آن از جمله خودروي نردباني از جمله طرح هاي خدماتي و عمران شهري در سال جاري است.
وي ادامه داد: تعريض پل هاي ميدان شهرداري، تعميرگاه، ميدان بسيج، تكميل پل شهرك فلزكاران و ايجاد پل روگذر عابر پياده در ميدان مادر نيز از طرح هايي است كه امسال در شهر مراغه اجرا مي شود.
وي اضافه كرد: احداث و آسفالت ريزي بلوار 35 متري ميدان دانشجو به ميدان الغدير، ايجاد پياده راه در خيابان شهيد بهشتي و بهسازي معابر با پياده روسازي در خيابان هاي مختلف شهر از طرح هاي ديگر شهرداري مراغه در سال جاري است.
وي با اشاره به لزوم تعويض و اصلاح آسفالت معابر عمومي و خيابان هاي در سطح شهر مراغه گفت: براي اين منظور نياز به يك ميليون متر مربع آسفالت ريزي و 220 ميليارد ريال اعتبار است كه تلاش مي شود بخشي از اين نياز در سال جاري توسط شهرداري مرتفع شود.
وي افزود: در سال گذشته حدود 300 هزار متر مربع آسفالت ريزي در معابر و خيابان هاي مناطق مختلف شهر مراغه انجام شده است.
بهمن حسين نژاد نائب رئيس شوراي اسلامي شهر مراغه نيز در اين نشست با اشاره به نامه اخير شوراي شهر به وزارت راه و شهرسازي در خصوص آزادراه مراغه - هشترود افزود: اعضاي اين شورا در اين نامه بر لزوم اجراي اين طرح ملي با رعايت مصالح مردم مراغه و اجراي مسير شمالي و اتصال آن به ميدان بسيج براي دسترسي نزديكتر و بهتر به آن تاكيد كرده و آن را به عنوان مطالبه اكثريت مردم اين شهر مطرح كرده اند.
شهر مراغه با حدود 180 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
خبرنگار: ابراهيم مطلوبي**انتشاردهنده:عيسي عطاپور**
3077/7487