۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۵۷
کد خبر: 82494349
T T
۰ نفر
خبرهایی از پرداخت تسهیلات مسكن روستایی در بهاباد ، خاتم و ابركوه

یزد - ایرنا - به گفته مسئولان بنیاد مسكن انقلاب اسلامی بهاباد و خاتم پارسال در مجموع 19میلیارد و 245میلیون ریال تسهیلات صرف بهسازی و ساخت مسكن روستایی در این دوشهرستان شده است .

به گزارش ایرنا ، مجتبی رفیعیان سرپرست بنیاد مسكن انقلاب اسلامی بهاباد به مناسبت دهه افتتاح حساب 100 امام (ره)گفت : بنیاد مسكن انقلاب اسلامی بهاباد در سال گذشته 10 میلیاردو 530 میلیون ریال تسهیلات بهسازی و نوسازی مسكن روستائی به تعداد 64 فقره به متقاضیان پرداخت كرده است .
وی به انجام عملیات عمرانی در 6 روستای شهرستان اشاره كرد و افزود : انجام عملیات عمرانی در 6 روستای احمدآباد بنیز و آسفیچ ده عسكر و گرگین آباد و فودیج با اعتباری بالغ بر 4 میلیاردو 87 میلیون ریال در سال گذشته انجام شده است .
رفیعیان ارائه114 فقره خدمات فنی و مهندسی به روستاییان جهت اخذ پروانه ساختمانی ، سند روستایی ،واگذاری سه واحد مسكن شهری از 20 واحدی بهار بهاباد به متقاضیان با 450 میلیون ریال تسهیلات كم بهره كه 17 واحد دیگر ساخته شده و آماده واگذری می باشد،واگذاری 60 قطعه زمین مسكونی و تجاری در سطح شهر و روستا ،پیگیری و صدور 173 جلد سند روستایی و شهری در راستای همكاری با اداره ثبت اسناد و املاك شهرستان از طریق قانون الحاق و تحویل اسناد به شهروندان و روستاییان را از دیگر فعالیتهای سال گذشته برشمرد .
وی همچنین از تملك اراضی جهت تفكیك و واگذاری به روستاییان در روستاهای پرك ، سنجدك، زاركوییه، كویجان، بنستان، قادرآباد و كمكوییه و بهدان با همكاری اداره منابع طبیعی شهرستان ، اخذ اسناد اراضی تملكی در روستاهای پرك و سنجدك و همیجان ، پیگیری درخواست های مردمی در جهت تغییر كاربری اراضی جهت مرتفع شدن مشكل ساخت و ساز در روستا ها از طریق كمیسیون تغییر كاربری استان بالغ بر 70 مورد در سطح شهرستان ،اخذ و پرداخت 140 تن قیر یارانه ای به پیمانكاران در راستای اجرای پروژه های مشاركتی با دهیاری ها در روستاهای دهنودشت ، احمدآباد، زاركوییه، آسفیچ، ده علی، سیمكوییه و بنستان از دیگر فعالیتهای بنیاد مسكن بهاباد در سال گذشته بوده است.
******
رئیس اداره بنیاد مسكن انقلاب اسلامی شهرستان خاتم گفت: در سال 95تعداد 56 واحد مسكونی در خاتم با تسهیلاتی به مبلغ 8 میلیارد و 715 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.
محمدرضا دهقان همزمان با هفته بنیاد مسكن و انقلاب اسلامی روز یكشنبه در گفتگو با ایرنا در تشریح عملكرد سال گذشته این اداره افزود: در سال گذشته همچنین تعداد 18 واحد مسكونی به منظور تامین مسكن مناسب ویژه اقشار كم درآمد ساخته و آماده واگذاری به متقاضیان است.
وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسكن به منظور ایجاد انگیزه و رسمیت بخشیدن به مالكیت روستائیان و جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها یادآور شد: در سال 95 همچنین تعداد 500 جلد پرونده سند شهری – روستایی جهت صدور سند به ادارات ثبت شهرهای هرات و مروست ارسال شده است.
این مسئول خاطرنشان كرد: در راستای زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای شهرستان بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خاتم اقدام به توزیع قیر یارانه ای كرده است كه خوشبختانه در جهت جذب قیر با مجموع 189 تن در سطح استان در جایگاه خوبی قرار دارد.
وی اظهار كرد: جهت تعمیر واحدهای فرسوده، آسیب دیده از سوانح طبیعی و تسهیلات ساخت حمام برای متقاضیان واجد شرایط روستایی جمعا 85 فقره تسهیلات قرض الحسنه جهت جذب به بانكهای عامل معرفی شده اند.
وی گفت: اجرای طرح هادی و پروژه های عمرانی در سال 95 در هفت روستا اجرا شده است كه در ادامه روند اجرای این طرح روستاهای كرخنگان، شهریاری سفلی، احمدآباد، هرابرجان، خوانسار و بختیاری زیرسازی و آسفالت شده است.
دهقان افزود: این بنیاد نسبت به تصویب طرح هادی روستاهای بوروئیه خوانسار و چالمه اقدام و پیگیری تامین اعتبار جهت بازنگری طرح های هادی روستاهای كرخنگان، چنارناز و هاشم آباد چاهك نیز نموده است.
بخش مركزی شهرستان خاتم دارای 24 روستا است.
شهرستان های خاتم و بهاباد بترتیب با 40 و 30 هزار نفر جمعیت در 240 و 200 كیلومتری جنوب و شرق شهر یزد قرار دارند.
****
براساس این گزارش مدیر بنیاد مسكن شهرستان ابركوه گفت: 55میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسكن به بیش از 350 نفر روستایی وشهری درسه سال گذشته دراین شهرستان پرداخت شده است.
حمیدرضا چاكرالحسینی روز یكشنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهاركرد: برای بازسازی ، تعمیر مسكن روستایی و شهری دراین مدت 12میلیارد ریال تسهیلات به 160نفر درسطح شهرها وروستاهای این شهرستان پرداخت شده است.
وی ، از ساخت 60واحد مسكونی در شهرمهردشت و روستای فراغه خبر داد وافزود: این اقدام كه در راستای خانه دار شدن جوانان انجام گرفته در مجموع با هشت هزارمترمربع زیربنا ساخته شده است.
این مسئول با بیان اینكه دراین مدت 500 واحد مسكونی روستایی و شهری ابركوه مقاوم سازی شده است ادامه داد: درهمین مدت150قطعه زمین درشهر مهردشت و روستاهای این شهرستان برای ساخت مسكن به متقاضیان واگذارشده است.
چاكرالحسینی تصریح كرد: برای خانه دارشدن مردم بویژه جوانان 20 هكتار زمین برای جوانان فاقد مسكن در روستاهای این شهرستان تملك و بیش از 300 قطعه زمین تفكیك شده است.
مدیر بنیاد مسكن ابركوه خاطرنشان كرد: با هدف توسعه روستاها و خدمت رسانی و رفاه بهتر مردم و پایداری بیشتر جمعیتی در روستاها ، طرح هادی و فعالیت های عمرانی در سطح روستاها اجرا شده است.
وی اضافه كرد: این طرح شامل 14هزارمتر سنگ جدول ،80هزارمترمربع زیر سازی معابر، 68هزار مترمربع آسفالت معابر و چهارهزارمترمربع پیاده رو سازی ،محوطه سازی و مرمت در بافت سنتی روستای شهرسب و روستای رئیس آباد است.
این مسئول همچنین خاطرنشان كرد: دراین مدت نیز دراجرای ساماندهی اراضی واگذاری از محل درآمد زمین ، مقدار 900 متر سنگ جدول ، 500 متر مربع محوطه سازی و 10 هزار متر مربع تسطیح معابر روستای بداف ،320 متر سنگ جدول در روستای اسفندآباد ، 200 متر سنگ جدول ، 400 مترمربع پیاده رو سازی در روستای فراغه ،150 متر سنگ جدول روستای صفی آباد ،600 متر سنگ جدول درروستای ده عرب هزینه شده است .
ابركوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 كیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7534/7540 /5054 / خبرنگاران: شهلا حیدری و كارگر ابرقویی ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@