۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸
کد خبر: 82496972
T T
۰ نفر
اجرای 30 پروژه برای توسعه شهر جدید بینالود در سال گذشته

مشهد – ایرنا – مدیرعامل شركت عمران شهر جدید بینالود گفت: 30 پروژه عمرانی سال 95 برای پیشرفت شهر جدید بینالود آغاز شده یا به بهره برداری رسیده كه این حجم عملیات معادل عملیات عمرانی چهار سال قبل در این شهر بوده است.

حمید رضا یزدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها در راستای ماندگاری ساكنین در شهر، ارتقای امنیت، توسعه امكانات رفاهی، زیربنایی و روبنایی انجام گرفته و برای اجرای آنها بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.
وی بیان كرد: در سال گذشته پایانه مسافربری شهر، بخش زیرسازی و روسازی بلوار ابریشم، ساختمان هنرستان، حوزه مقاومت بسیج، كتابخانه مسجد امام رضا (ع)، بازارچه خوداشتغالی فصلی بانوان، مهدالرضا آستان قدس رضوی، عملیات زیرسازی معابر سطح شهر و 40 كیلومتر آبیاری تحت فشار برای فضای سبز بینالود به بهره برداری رسید.
وی اظهار كرد: همچنین روكش آسفالت معابر در شهر جدید بینالود در سال 95 در مقایسه با سال های قبل از آن توسعه چند برابری یافت و با وجود كمبود اعتبارات، حجم آسفالت اجرا شده در شهر جدید بینالود در سال گذشته از مجموع آسفالت اجرا شده در 4 سال گذشته بیشتر بود به طوری كه در این مدت حجم آسفالت اضافه شده 85 هزار متر مربع بوده است.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید بینالود گفت: در سال گذشته همچنین عملیات اجرایی خط انتقال آب، تكمیل تقاطع غیرهمسطح شرقی شهر جدید بینالود، طراحی پارك پردیسان، مطالعات مقدماتی مسیر ریلی بینالود به مشهد به طول 6 كیلومترآغاز شد.

*ساخت 500 واحد مسكن مهر در بینالود راكد مانده است
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید بینالود گفت: از سه هزار و 700 واحد مسكن مهر كه ساخت آنها در این شهر از سال 1386 آغاز شد تاكنون یكهزار و 611 واحد مسكن مهر تحویل متقاضیان شده و ساخت 500 واحد راكد مانده است.
یزدانی افزود: واحدهای راكد مسكن مهر در بینالود عمدتا مربوط به تعاونی ها هستند كه فعالیت آنها به دلیل عدم پرداخت آورده از سوی متقاضی یا به دلیل نقص در مدیریت تعاونی راكد مانده و ساخت آنها متوقف شده است.
وی بیان كرد: دولت تدبیر و امید در بهمن ماه سال گذشته برای تعیین تكلیف واحدهای بدون متقاضی یا راكد مسكن مهر، تسهیلات 250 میلیون ریالی را به 400 میلیون ریال افزایش داده كه با این افزایش تعدادی از واحدها بدون آورده متقاضی قابل واگذاری خواهد بود.
وی با اشاره به تكمیل خدمات زیربنایی و روبنایی سایت مسكن مهر در بینالود گفت: همه زیرساخت های برق، آب، گاز، تلفن و فیبرنوری برای واحدهای به بهره برداری رسیده در پروژه مسكن مهر تامین و تاكنون دو مجتمع تجاری، یك مسجد و دو مدرسه در محل اجرای واحدها ایجاد شده است.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید بینالود اظهار كرد: در سال گذشته ساختمان مركز بهداشتی – درمانی سایت مسكن مهر در زمینی به مساحد یكهزار و 500 مترمربع با اعتبار 50 میلیارد ریال افتتاح شد.
یزدانی آغاز عملیات اجرایی فاز اول بوستان محله منظریه در سایت مسكن مهر با اعتبار 17 میلیارد و 250 میلیون ریال در زمینی به مساحت 28 هزار مترمربع و طراحی سوله ورزشی مسكن مهر به مساحت 2 هزار مترمربع را از دیگر اقدامات در سایت مسكن مهر بینالود برشمرد.
وی گفت: در سال گذشته محوطه سازی و اجرای آسفالت تعدادی از پروژه های مسكن مهر به مساحت 15 هزار مترمربع و اعتبار پنج میلیارد و 519 میلیون ریال و تكمیل روشنایی معابر مسكن مهر با هزینه یك میلیارد و 500 میلیون ریال انجام شد.
به گفته وی براساس آخرین سرشماری در سال 1395، چهار هزار و 700 نفبر جمعیت در شهر جدید بینالود سكونت دارند و قطار این شهر بر روی ریل پیشرفت قرار گرفته است.
شهر جدید بینالود دومین شهر جدید خراسان رضوی است كه حدود سه هزار و 300 هكتار وسعت دارد كه از این میزان یكهزار و 100 هكتار آن مسكونی است.
شهر جدید بینالود در حدود 60 كیلومتری جنوب‌ غربی مشهد، نزدیك نیشابور و در دامنه جنوبیِ كوه بینالود قرار دارد.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی