۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۱۹
کد خبر: 82499580
T T
۰ نفر
207 تاييديه ايمني و كيفيت آسانسور در خراسان شمالي صادر شد

بجنورد-ايرنا- مديركل استاندارد خراسان شمالي گفت: سال گذشته 207 تاييديه ايمني و كيفيت آسانسور صادر شده است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي، فهيمه مهمان نواز پنجشنبه اظهار كرد: سرويس و نگهداري مستمر آسانسور بايد توسط شركت هاي مجاز انجام شود و همچنين بازرسي ادواري ساليانه بايد توسط شركت هاي تاييدصلاحيت شده سازمان ملي استاندارد صورت گيرد.
وي افزود: در صورت انجام نشدن اين اقدامات، مسئوليت حوادث و سوانح احتمالي متوجه مالكان و مديران ساختمان هاي داراي آسانسور و شركت طرف قرارداد سرويس و نگهداري آسانسور مربوطه است.
وي با بيان اينكه اعتبار درج شده در تاييديه هاي آسانسور، يك ساله است خاطرنشان كرد: عقد قرارداد نصب و راه اندازي و همچنين سرويس و نگهداري آسانسور تنها با شركت هاي معتبر و دارنده پروانه طراحي مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجاز است.
مديركل استاندارد خراسان شمالي اظهار كرد: مالكان و مديران ساختمان ها بايد پيش از اتمام تاييديه ايمني و كيفيت آسانسور، براي انجام بازرسي ادواري و تمديد اعتبار تاييديه مذكور به اداره كل استاندارد مراجعه كنند كنند.
وي گفت: صدور گواهينامه پايان كار ساختمان‌‌هاي داراي آسانسور منوط به دريافت تأييديه مذكور از سوي اداره كل استاندارد استان و ارائه آن به شهرداري است.
مديركل استاندارد استان خراسان شمالي در بخش ديگر سخنان خود از انجام 140 درصدي بازرسي فني از واحدهاي توليدي استان نسبت به برنامه مصوب در سال گذشته خبر داد.
مهمان نواز اظهار كرد: در سال گذشته 496 مورد بازرسي فني و 525 مورد نمونه برداري از واحدهاي توليدي انجام شده است كه به ترتيب در مقايسه با برنامه مصوب شده، 140 درصد و 138 درصد پيشرفت داشته اند.
وي افزود: ارزيابي انطباق 63 پروانه كاربرد علامت استاندارد اجباري در استان مورد بررسي قرار گرفت كه به برنامه 126 درصد پيشرفت داشته است.
وي گفت: در سال گذشته بيش از هفت هزار و 758 بازرسي در راستاي اجراي طرح اجراي هماهنگ استاندارد (طاها) از مراكز توزيع و عرضه كالا انجام شده است.

***همشهريان گرامي خراسان شمالي براي اطلاع از آخرين اخبار و رويدادها مي توانند به يكي از روش هاي ذيل از فعاليت هاي رسانه اي و خبري اين استان آگاه شوند.
مراجعه به سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان شمالي به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در كانال تلگرامي خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان شمالي به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو كردن آدرس صفحه اختصاصي ايرناي خراسان شمالي در اينستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنين هموطنان گرامي براي ارسال ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود به مديريت ايرنا مي توانند در 24 ساعت به آدرس زير تلگرام كنند.
https://t.me/irnaBOJ
7185 / 1744 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: علي اصغرافتاده