۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82500155
T T
۰ نفر
حمايت دانشگاه آزاد چهارمحال و بختياري از ايده هاي دانش بنيان و ثروت آفرين

شهركرد-ايرنا- رئيس دانشگاه آزاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: اين دانشگاه از ايده هاي مختلف دانش بنيان و ايده هاي علمي براي تبديل شدن به ثروت حمايت مي كند.

به گزارش ايرنا، عبدالله قاسمي پيربلوطي روز پنجشنبه در نشست با خبرنگار افزود: طرح حمايت از ايده هاي ثروت آفرين در قالب حمايت از دانشجويان دانشگاه، دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي و افراد بومي اجرايي مي شود.
به گفته وي، اين دانشگاه به منظور حمايت از ايده هاي جوانان ، با كاهش بروكراسي اداري اقدام به هدايت و حمايت از ايده ها مي كنند تا اين ايده ها تبديل به ثروت شود.
قاسمي از ايجاد 8واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامي چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت:اين شركت ها علاوه بر درامد زايي اشتغالزايي نيز مي كنند و محصولات شركت هاي دانش بنيان دانشگاه آزاد اسلامي استان در سايت ' آزاد اكسپو' نيز ارايه شده است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي چهارمحال و بختياري از ارتقا سطح علمي اين دانشگاه در ايران خبر داد و گفت: هم اكنون اين دانشگاه در حوزه چاپ مقالات مرجع و قابل استناد، جزو يكصد دانشگاه برتر ايران است و در بين واحدهاي دانشگاهي آزاد اسلامي يكي از 10 واحد برتر محسوب مي شود.
وي از تجهيز آزمايشگاهي اين دانشگاه خبر داد و گفت: هم اكنون آزمايشگاههاي اين دانشگاه در سامانه ساها كه 11هزار واحد آزمايشگاهي عضو دارد به عضويت در آمده است و يكي از مجهز ترين و معتبرترين واحدهاي آزمايشگاهي كشور در اين استان قرار دارد.
قاسمي اظهار كرد: سهم دانشگاه آزاد اسلامي در توليد علم در كشور 30درصد است كه در چهارمحال و بختياري اين امر تاكنون محقق شده است.
وي از طرح افزايش درآمدهاي غير شهريه اي در دانشگاه آزاد اسلامي چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت: قرار است امسال 20درصد از درآمد اين دانشگاه از محل در آمدهاي غير شهريه اي مانند فروش محصولات دانش بنيان، طرح هاي علمي و پژوهشي ، محصولات كشاورزي دانش بنيان، كلينيك هاي تخصصي ، دوره هاي ضمن خدمت، برگزاري دوره هاي تخصصي و آموزشي باشد تا به دانشجويان براي افزايش شهريه فشار وارد نشود و اين درصد در سال 1400به 40درصد خواهد رسيد.
قاسمي اظهار كرد: براساس تفاهمنامه اي كه با بانك قرض الحسنه مهر به امضا مي رسد قرار است به دانشجويان كارشناسي تا مقطع دكترا وامهاي 50تا 150ميليون ريالي پرداخت شود و علاوه بر اين بخشي از وامهاي دانشجويي از طريق صندوق رفاه دانشجويان پرداخت مي شود.
وي در خصوص تحصيلات تكميلي اين دانشگاه نيز گفت: در مقطع ارشد و دكترا هم اكنون گام هاي بلندي برداشته شده است و توسعه آزمايشگاه ها و مراكز تحقيقاتي دانشگاه ازاد اسلامي استان زمينه جذب دانشجويان را فراهم كرده است.
به گفته وي، هم اكنون 8 هزار و 300دانشجو در سه مقطع كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا مشغول تحصيل هستند و نزديك به يكصد رشته مقطع در دانشگاه آزاد اسلامي چهارمحال و بختياري فعال شده است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي چهارمحال و بختياري در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره جوسازي عليه اين دانشگاه در دوره هاي گذشته نيز گفت:در دوره هاي گذشته با سياست هاي كه داشتند عليه اين دانشگاه جو سازي كردند تا واقعيت هاي علمي را به گونه اي ديگر جلوه دهند و به دانشگاه ازاد اسلامي تاختند.
قاسمي گفت: تعداد اعضا هيات علمي ،استادان و مربيان اين دانشگاه به حدود 320نفر رسيده است كه به اندازه تعداد استادان مجموع دانشگاه هاي استان است.
به گفته وي، تاكنون 50هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامي واحد چهارمحال و بختياري دانش آموخته شده اند كه بخشي از اين دانشجويان نيز اشتغال دارند و يا زمينه اشتغال آنها در استان يا بيرون از استان در ادارات و نهادها يا بخش خصوصي فراهم شده است.
وي گفت: هم اكنون 23كانون دانشجويي و 5تشكل سياسي فرهنگي در دانشگاه ازاد اسلامي از سوي دانشجويان فعال شده است.
قاسمي توسعه مدارس سما در نقاط مختلف استان را از ديگر برنامه هاي اين دانشگاه دانست و گفت: تاكنون در شهرهاي لردگان و اردل مدارس سما داير شده است و در ساير شهرستانها نيز اين مدارس زير نظر دانشگاه آزاد اسلامي با كادر مجرب داير مي شود.
به گزارش ايرنا، دانشگاه آزاد اسلامي چهارمحال و بختياري داراي واحدهاي دانشگاهي در شهرهاي استان است كه بخشي از بار علمي استان را براي ترتيب نيروي متخصص برعهده دارد.
چهارمحال و بختياري داراي 60هزار دانشجو است كه حدود 8هزار از اين دانشجويان در دانشگاه ازاد اسلامي چهارمحال و بختياري تحصيل مي كنند.
خبرنگار و انتشار دهنده:محمود رئيسي
2097