۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۱۸
کد خبر: 82500334
T T
۰ نفر
ضرورت آگاهي كامل مجريان انتخابات از قوانين انتخاباتي

يزد ـ ايرنا ـ مديركل بازرسي استان يزد بر ضرورت آگاهي كامل بر قوانين انتخاباتي به ويژه در خصوص عوامل اجرايي و مجريان انتخابات تاكيد كرد .

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام اكبر طالبي روز پنجشنبه در نشست شوراي پيشگيري از وقوع جرم شهرستان اشكذر افزود: همگان وظيفه دارند ضمن رعايت شرايط حساس جامعه با شجاعت و سلامت نفس ضوابط و قوانين انتخابات را اجرا و مردم را نيز براي شركت در اين رويداد مهم و سرنوشت ساز دعوت كنند.
وي با بيان اينكه برخورداري اقتدار، سالم و فني بودن از ويژگي هاي مهمي است كه هر مدير و نماينده اي بايد داشته باشد افزود: مدير و نماينده اي مي تواند در كار خود موفق باشد و تغييرات اساسي و قابلي ايجادكند كه اشرافيت كامل بر قانون داشته باشد.
مديركل بازرسي يزد تصريح كرد: فقدان اقتدار و اشرافيت نداشتن به قانون و نيز اعتماد بيش از حد يك مدير به زير مجموعه خود مي تواند آسيب هايي را در سازمان ها و دستگاه ايجاد كند كه اين مهم بايد مورد توجه مديران و مجريان انتخابات قرار گيرد.
وي ضمن بيان اينكه حقوق مردم و كانديداها بايد در جريان انتخابات رعايت شود خاطر نشان كرد: استفاده از اموال عمومي و دولتي به نفع يا ضرر هركانديداي رياست جمهوري و شوراي شهر ممنوع است، طوري كه در قانون رياست جمهوري جرم و در قانون شوراي حل اختلاف تخلف محسوب مي شود.
فرماندار اشكذر نيز بر ضرورت رعايت دقيق قوانين تأكيد كرد و اظهار داشت: امنيت و سلامت انتخابات با اشراف كامل به قوانين و عمل به آن ممكن است.
وي افزود: بالغ‌ بر يك‌ ميليون نفر بطور مستقيم در كشور به ‌عنوان عوامل اجرايي در برگزاري اين دو رويداد مهم سياسي و اجتماعي حضور دارند كه ضروري است همگي از آگاهي و اشرافيت كامل بر قوانين برخوردار باشند.
محمد علي شاه حسيني با اشاره به فرمايشات رهبر كبير انقلاب در خصوص ضرورت رعايت قانون خاطرنشان كرد: مجريان انتخابات توجه كنند در چارچوب قانون به وظايف خود عمل كنند تا شاهد انتخاباتي سالم، پرشور و با حضور حداكثري مردم از تمامي جناح‌ها و سلايق در ارديبهشت ‌ماه باشيم.
رييس دادگستري شهرستان اشكذر هم گفت : برگزاري نشست هاي پيشگيري از وقوع جرم در قبل انتخابات سبب كاهش و كاستن جرائم احتمالي مي شود.
جمال فلاح با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در خصوص امانت‌داري نيز افزود: دست‌اندركاران انتخابات بايد امانت‌دار خوبي باشند و انتظار مي‌رود مسئولان با اشراف كامل نسبت به قوانين در اجراي صحيح آن به‌ويژه در هنگام انتخابات اهتمام بيشتري از خود نشان دهند.
وي بر ضرورت تبليغات انتخاباتي در زمان مقرر به‌ويژه در شبكه‌هاي اجتماعي تأكيد كرد و خواستار رعايت اخلاق در انتخابات پيشرو از جانب تمامي نامزدها شد.
تعداد شعب اخذ راي در شهرستان اشكذر 50 شعبه است كه 46 مورد آن ثابت و مابقي سيار است و نيز تعداد واجدين شرايط راي اين شهرستان نزديك به 20 هزار نفر است .
مركز شهرستان اشكذر در 20 كيلومتري استان يزد قرار دارد.
7546/ 5054 / خبرنگار : سعيده السادات خاتمي ** انتشار : بهنام احمدي *
irnayazdd@