۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82502974
T T
۰ نفر
فرمانداربوكان: توجه به اقتصاد مقاومتي موجب  پايداري اشتغال در جامعه مي شود

مهاباد- ايرنا- فرماندار بوكان با بيان اينكه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتي توجه به توليد و اشتغال پايدار است، گفت: توجه به اقتصاد مقاومتي علاوه برافزايش توليدات داخلي باعث پايداري اشتغال در جامعه مي شود.

جمال خسروي روز يكشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: 'اقتصاد' يكي از اجزاي اصلي تشكيل دهنده شعار سال بوده و اين نشانگر دغدغه رهبري نسبت به موضوع اقتصادي و معيشت مردم است كه مسئولان نيز بايد به آن توجه ويژه داشته باشند.
وي افزود: اين روند نامگذاري از سوي رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته نشان از وجود ضعف‌هايي در كشور به خصوص در حوزه اقتصادي است كه انتظار مي رود مسئولان از تمام ابزارها براي ايجاد اشتغال و بهبود وضع توليد استفاده كنند.
خسروي ادامه داد: يكي از عمده‌ترين مشكل ما بيكاري جوانان است كه رفع اين مشكل در گرو توجه به توسعه توليد داخلي است.
فرماندار بوكان با اشاره به اينكه توجه به اقتصاد و حركت در مسير بهبود شاخص‌هاي موجود، از جمله مهمترين مسئوليت دستگاه هاي اجرايي در شهرستان است، اظهار كرد: براي تحقق اقتصاد مقاومتي علاوه بر مسئولان مردم نيز بايد در تمام شئون زندگي خود مؤلفه‌ هاي اقتصاد مقاومتي را مدنظر قرار دهند.
خسروي ادامه داد: در سال گذشته و براي حمايت از توليدات داخلي و واحد هاي توليدي كوچك و متوسط كه بالاي 60 درصد پيشرفت داشتند از طريق سامانه بهين ياب وزارت صنعت، معدن و تجارت براي ثبت نام اقدام و 50 واحد در كارگروه استاني مورد تائيد و به بانك هاي عامل معرفي و مبلغ 105 ميليارد ريال تسهيلات در قالب رونق توليد دريافت كردند.
وي گفت: براي شناسايي نخبگان و صاحبان طرح هاي ناب و به منظور ايجاد رونق اقتصادي و بهبود وضع كسب و كار دوره سه روزه استارت آپ با همكاري اداره صنعت، معدن و تجارت و مركز آموزش هاي بازرگاني بوكان برگزار شد.
فرماندار بوكان با بيان اينكه صندوق كار آفرين اميد به عنوان بزرگ ترين صندوق حمايت از فعاليت هاي كار آفريني در مقياس خرد در سال هاي اخير فعاليت هاي خوبي انجام داده، اضافه كرد: صندوق كار آفرين اميد بوكان با اعطاي تسهيلاتي در حدود 50 ميليارد ريال در سال گذشته با نرخ چهار درصد به بيش از500 مورد از متقاضيان پرداخت و براي بيش از 700 نفر فرصت شغلي ايجاد شده است.
شهرستان بوكان با 251 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirnamahabad@ دريافت كنيد.
**7510/3093خبرنگار: محمد اديب**انتشار دهنده: پيمان پاكزاد