۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵
کد خبر: 82504515
T T
۰ نفر
كمك 250 ميليارد ريالي خيران كردستاني به نيازمندان از طريق مراكز نيكوكاري

سنندج- ايرنا- معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) كردستان گفت: سال گذشته 250 ميليارد ريال كمك از طريق اين مراكز براي نيازمندان در استان جمع آوري و ميان آنها توزيع شده است.

هيوا رحيمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كمك‌هاي جمع‌آوري‌ شده با تشخيص هيات عامل فعال در مراكز، بين نيازمندان همان محل توزيع‌شده است.
وي اظهار كرد: كميته امداد امام خميني(ره) هيچ دخالتي در نحوه توزيع كمك‌هاي جمع‌آوري‌شده در مراكز نيكوكاري نداشته و فقط نقش نظارتي و هدايتي دارد.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) كردستان گفت: فعاليت مراكز نيكوكاري با مديريت مردمي و خيران و با محوريت مساجد و زير نظر كميته امداد انجام مي شود و افزايش كاركردهاي اجتماعي مساجد از مزاياي مهم اين مراكز است.
وي با بيان اينكه تركيب هيات امنايي اين مراكز از افراد برجسته و معتمدين محلات انتخاب مي شود افزود: از ويژگي‌هاي مهم اين مراكز ساختار كاملاً مردمي و تسهيل و تسريع در خدمات رساني به نيازمندان است.
به گفته وي مهمترين اولويت مراكز نيكوكاري تشكيل شبكه‌هاي مردمي و جذب امداد ياران براي تشكيل زنجيره‌ها و شبكه‌هاي تخصصي مردمي براي خدمت‌رساني به نيازمندان در محلات است.
رحيمي هدف از ايجاد اين مراكز را افزايش مسئوليت اجتماعي و شناسايي متمكنين و خيران در راستاي ايجاد حلقه ارتباط با نيازمندان در محل دانست و گفت: رفع سريع مشكلات آنها و افزايش مشاركت اجتماعي در رفع مشكلات محلات از ديگر اهداف اين مراكز است.
وي اظهار كرد: بيشترين خدمات ارائه شده در اين مراكز در زمينه كمك به معيشت، درمان، جهيزيه، تسهيلات كارگشايي و كمك هزينه تحصيلي نيازمندان بوده است.
مراكز نيكوكاري با تشكيلات و ساختار مردمي از سال 92 با محوريت مساجد و با هدف افزايش بُعد مردمي فعاليت‌هاي حمايتي كميته امداد آغاز به كار كرده‌اند و هم اكنون 14 مركز نيكوكاري در سطح استان كردستان مشغول به فعاليت است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي /**انتشار دهنده: اميد بهمني