صلوات خدا و فرشتگان به پيامبر اعظم (ص) نشانه شخصيت والا و بي نظير آن حضرت است

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: شخصيت پيامبر بزرگوار اسلام (ص) آن قدر بزرگ و عظيم است كه خداوند متعال، فرشتگان را مكلف كرده تا براي آن حضرت سلام و صلوات بفرستند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي روز دوشنبه در آيين معارفه امام جمعه جديد شهرستان چالدران افزود: صلوات انسان ها به پيامبر بزرگوار اسلام (ص) و اهل بيت عصمت و طهارت (ع) نيز موجب قرب بيشتر در نزد خداوند مي شود.
وي با تبريك سالروز بعثت پيامبر بزرگوار اسلام (ص)، اين روز را يكي از روزهاي بزرگ و پربركت براي مسلمانان برشمرد و اظهار كرد: با بعثت پيامبر اسلام (ص)، كاملترين دين به جهانيان عرضه و زمينه سعادت دنيوي و اخروي بشريت فراهم شد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي برگزاري آيين نمازجمعه را از بركات نظام مقدس جمهوري اسلامي در كشورمان عنوان كرد و ادامه داد: نماز جمعه فريضه اي عبادي سياسي است كه با اجتماع عظيم مردم شكل مي گيرد و مايه وحدت و همبستگي روزافزون مسلمانان است.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي با اشاره به انتخابات پيش روي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: مهمترين اصل در اين انتخابات، حضور پرشور مردم است و مردم ايران اسلامي در اين دوره نيز با شركت خود، دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران را نااميدمي سازند و در كنار آن، افراد اصلح را انتخاب مي كنند.
به گزارش ايرنا در اين آيين حجت الاسلام ناصر آقايي به عنوان امام جمعه جديد شهرستان چالدران منصوب شد.
حجت الاسلام آقايي جانشين مرحوم حجت الاسلام محمد قره داغي امام جمعه فقيد چالدران شد.
مرحوم حجت الاسلام قره داغي بيست و نهم آذرماه سال گذشته بر اثر تصادف در جاده قزوين - تهران جان خود را از دست داده بود.
چالدران در شمال آذربايجان غربي قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه پيش از حضور در اين آيين، با حضور در سر مزار شهداي چالدران با نثار فاتحه و اهداي گل به مقام شامخ اين شهيدان اداي احترام كرد.
8137/2093 ** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني